Nowoczesna drukarnia: czyli właściwie jaka?

Data wpisu: 07.06.2019

Przedsiębiorcy szukający drukarni, która zrealizuje ich projekty graficzne, nagminnie spotykają się ze sloganem „jesteśmy nowoczesną drukarnią”. Zwykle brakuje wyjaśnienia, w czym ta „nowoczesność” się właściwie przejawia, przez co hasło wydaje się być puste. Warto więc wyjaśnić, w jaki sposób można ocenić, czy dana drukarnia rzeczywiście jest nowoczesna, a tym samym gwarantuje wymagane dziś podejście do klienta, jakości i tempa pracy.

Szybki kontakt różnymi kanałami

Zaczniemy od najbardziej oczywistego kryterium oceny nowoczesności drukarni. Obecnie standardem jest zlecanie wydruków firmom z dowolnego zakątka Polski. Nie ma już potrzeby szukania wykonawcy w swoim regionie. Wszystko załatwia Internet. Przedsiębiorca ze Szczecina może bez problemu zlecić wydruki drukarni z Rzeszowa, a te dotrą do niego w praktycznie takim samym czasie, jakby realizacją zlecenia zajęła się lokalna firma.

Nowoczesna drukarnia musi więc stawiać na obsługę online, gwarantując szybki kontakt nawet w niestandardowych godzinach. Zwłaszcza, że wciąż panuje przekonanie, iż wydruki realizuje się „od ręki”, przez co przedsiębiorcom regularnie pali się grunt pod nogami.

Pełna transparentność

Kilkanaście lat temu praca drukarni była czarną magią dla osób spoza branży. Dziś wygląda to zupełnie inaczej. Dzięki Internetowi można w ciągu kilku chwil poznać różne metody drukarskie, dlatego nie ma potrzeby, aby drukarnie tworzyły wokół siebie jakąś enigmatyczną atmosferę.

Mało tego: nowoczesna drukarnia sama powinna być dla swoich klientów źródłem wiarygodnych, merytorycznych informacji. Prowadzenie bloga, publikowanie poradników, bardzo dokładne opisy oferty – to wszystko uwiarygadnia drukarnię i budzi zaufanie.

Realizacja nieszablonowych projektów

To również powinien być standard, ale oczywiście różnie z tym bywa. Na rynku wciąż jest wiele drukarni, które nie mogą sobie pozwolić na inwestycje w sprzęt oraz ludzi, przez co specjalizują się w wąskich dziedzinach i nie są w stanie odpowiednio zareagować, gdy klient zwraca się z mniej sztampowym zapytaniem.

Z tego wynika kolejna cecha nowoczesnej drukarni, czyli kompleksowa obsługa. Współcześni przedsiębiorcy nie chcą skakać z kwiatka na kwiatek i zamawiać tożsamych usług w wielu firmach. Jeśli więc dostarczony projekt nie jest porządnie przygotowany do druku, nowoczesna drukarnia powinna zaproponować klientowi dodatkową usługę, realizują w jednym miejscu i rozliczaną na jednej fakturze. To pozwala oszczędzić czas, co niejednokrotnie jest dla przedsiębiorcy cenniejsze niż atrakcyjna cena.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski