Data wpisu: 19.06.2017

6 najważniejszych parametrów serwerów wirtualnych, na które warto zwrócić uwagę

Zdecydowana większość przedsiębiorców korzysta z hostingu realizowanego w oparciu o serwery wirtualne, najczęściej współdzielone lub VPS. Jest to rozwiązanie tanie, niezawodne i powszechnie dostępne, stąd też jego popularność. Jednak firma oferująca miejsce na serwerze wirtualnym musi podać klientowi konkretne parametry swojej usługi, które decydują o jej atrakcyjności. Dzięki temu klient wie, za co tak naprawdę płaci. Wymieniamy 6 najważniejszych parametrów serwerów wirtualnych i omawiamy ich znaczenie.

  1. Ilość miejsca – to podstawowy parametr, od którego w głównej mierze zależy cena usługi. Jeśli nie wiesz, jak dobrać potrzebną Ci ilość miejsca na dane.
     
  2. Transfer – chodzi tutaj o ilość danych, jaka sumarycznie można zostać zapisana i pobrana z serwera. Trzeba tutaj pamiętać, że każda wizyta na stronie już zmniejsza transfer (oczywiście symbolicznie). Firmy hostingowe zwykle przyznają roczny pakiet transferu.
     
  3. Łącza internetowe (zapasowe) – profesjonalna firma świadcząca usługę hostingu nie może być uzależniona tylko od jednego dostawcy Internetu. Byłby to absurd, ponieważ wystarczyłaby zwykła awaria, aby przerwać dostęp do zgromadzonych danych. Profesjonalne firmy hostingowe korzystają z przynajmniej 5-6 łącz zapasowych.
     
  4. Przekroczenie zasobów – wybrany limit miejsca na serwerze okazał się niewystarczający? W takim razie trzeba się przygotować na dopłatę. Tutaj warto zwrócić uwagę na to, czy dostawca usługi gwarantuje wcześniejsze skontaktowanie się z klientem i uprzedzenie go o ryzyku przekroczenia limitu oraz o wiążących się z tym kosztami.
     
  5. Ochrona przed atakami DDoS – jest to bezprawne działanie, które ma na celu zdestabilizowanie serwera. W ciągu chwili na serwer trafia ogromna ilość zapytań, co może doprowadzić nawet do zawieszenia działania strony www. Dobry serwer wirtualny musi być zabezpieczony przed takimi atakami.
     
  6. Zasilanie awaryjne – podobna sytuacja, jak w przypadku zapasowych łącz internetowych. Firma oferująca hosting powinna zabezpieczyć się na wypadek wystąpienia przerw w dostawie energii elektrycznej. Standardowo są to własne agregaty.
     

Jeśli natomiast chodzi o ważne elementy oferty wykraczające poza kwestie czysto techniczne, to należy sprawdzić:

  • Czas reakcji na zgłoszenie – w przypadku sklepu internetowego już 5-minutowa przerwa w działaniu może mieć fatalny wpływ na obroty, dlatego wybierając serwer wirtualny koniecznie trzeba zwrócić uwagę na to, jak szybki czas reakcji gwarantuje dostawca. Najlepiej jest, gdy jest on liczony w minutach a nie w dniach.
     
  • Warunki backupu danych – tutaj trzeba zwrócić uwagę na takie parametry, jak: częstotliwość wykonywania backupu (najlepiej codziennie), czas przechowywania kopii zapasowej oraz miejsce przechowywania backupu (powinien to być serwer zewnętrzny, dla zwiększenia bezpieczeństwa danych).
     
  • Dostęp do panelu administracyjnego – w profesjonalnych firmach hostingowych jest to już standard, ale mimo wszystko dobrze jest sprawdzić, czy dostawca udostępni panel do zarządzania pocztą e-mail oraz danymi zgromadzonymi na serwerze.
     

Oferta zawierająca wszystkie opisane elementy, jest godna uwagi i gwarantuje bezproblemowe korzystanie z serwera wirtualnego.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry