Jednym z podstawowych kryteriów wyboru usługi hostingowej dla swojej firmy powinno być to, czy dostawca gwarantuje błyskawiczną reakcję na zgłoszenie o awarii. Usterki się zdarzają, ale dzięki sprawnemu działaniu administratorów sieci zwykle udaje się jej usunąć na tyle szybko, by klient nie poniósł z tego tytułu żadnych strat. Administrator to kluczowy pracownik firmy hostingowej, z którego pomocy warto korzystać w kryzysowych sytuacjach. Czego można od niego wymagać? Tego dowiesz się z naszego poradnika.
Jeśli nie możesz wejść na swoją stronę internetową, nie odbierasz i nie wysyłasz e-maili z klienta poczty korzystającego z zasobów znajdujących się na wykupionym serwerze, to – jak się pewnie domyślasz – coś tu zdecydowanie nie gra. Powody takiego stanu rzeczy mogą być przeróżne. Zamiast zgadywać i rwać włosy z głowy, lepiej od razu skontaktuj się z administratorem serwera. Specjalista szybko ustali źródło problemu i np. przypomni Ci o nieopłaconej usłudze hostingowej.
To poważny problem, który wymaga pilnej reakcji po stronie administratora strony i serwera. Pierwszy kontaktuje się z drugim by ustalić, czy źródłem ataku nie jest luka w zabezpieczeniach hostingu. Jeśli tak, zadaniem administratora serwera jest jej jak najszybsze załatanie. Takie sytuacje niestety zdarzają się coraz częściej.
Hakerzy każdej doby podejmują tysiące prób ataków na strony internetowe, zawsze zaczynając od szukania dziur w zabezpieczeniach. Dlatego tak ważne jest, aby „zaparkować” stronę www na serwerze gwarantującym najwyższym poziom bezpieczeństwa, którego operator gwarantuje natychmiastową reakcję na problem oraz oferuje ubezpieczenie zgromadzonych danych.
W takiej sytuacji w grę najczęściej wchodzi zbyt duże obciążenie serwera. Jeśli klient wykupił określoną wydajność hostingu, ale nagle wzrosło na nią zapotrzebowanie (np. w wyniku uruchomienia promocji w sklepie internetowym), proces ładowania się strony będzie znacznie spowolniony – mogą również wystąpić trudności z jej wyświetlaniem.
Wówczas należy szybko skontaktować się z administratorem serwera, który sprawdzi, czy problem nie leży po stronie usługi. Jeśli nie, to na życzenie klienta administrator może zwiększyć pakiet danych i rozwiązać sprawę od ręki (oczywiście będzie się to wiązać z dodatkowymi kosztami).
Zadaniem administratora jest przekazanie klientowi szczegółowych informacji na temat procesu konfiguracji klienta poczty z serwerem. Teoria sobie, a życie sobie. Wiele osób nie rozumie nawet dość prostych komunikatów, co skutkuje problemami z dostępem do poczty e-mail. W takiej sytuacji oczywiście można skorzystać z pomocy administratora, przy czym zaznaczamy, że może to być usługa dodatkowo płatna (szczegółowo określają to warunki umowy).
Kontakt do administratora serwera powinna Ci przekazać firma hostingowa. Zachowaj go w bezpiecznym i łatwo dostępnym miejscu, bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że kiedyś z niego skorzystasz.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.