Data wpisu: 03.07.2017

Czy Twoja strona ma certyfikat SSL?

Jeśli odpowiedź na tytułowe pytanie brzmi „Nie” lub „Nie wiem. A co to jest?” - koniecznie czytaj dalej i poświęć kilka minut na zdobycie wiedzy, która będzie Ci bardzo przydatna w prowadzeniu biznesu. Na pewno masz świadomość, jak duże znaczenie we współczesnym świecie ma bezpieczeństwo danych. Musisz więc uzmysłowić sobie, że każdy potencjalny klient odwiedzający Twoją firmową stronę www, ma prawo oczekiwać, że dbasz o jego prywatność i chronisz ją przed przestępcami. Temu właśnie służy certyfikat SSL, którego posiadanie przez każdą stronę wizerunkową staje się standardem, a wręcz obowiązkiem.

Przed czym chroni certyfikat SSL?

Być może nie wiesz, ale każda osoba wchodząca na Twoją stronę internetową, zostawia na niej jakiś ślad po sobie. Może to być chociażby informacja na temat adresu IP potrzebna do prowadzenia statystyk odwiedzin. Jeśli masz na stronie formularz kontaktowy, to klient wypełniając poszczególne pola także zostawia dane na swój temat. W przypadku sklepów internetowych tych danych jest o wiele więcej: imię i nazwisko, adres e-mail, adres do wysyłki, często numer karty kredytowej. Wszystkie te informacje muszą być chronione, a najlepszym sposobem na to jest certyfikat SSL.

Symbolem certyfikatu jest kłódka wyświetlana w pasku przeglądarki, tuż obok adresu strony. Dla użytkownika jest to ważna informacja: wchodzę na witrynę, która jest bezpieczna, a więc jej właściciel dba o moje dane i mogę mu zaufać. To w oczywisty sposób wpływa na wiarygodność firmy i buduje zaufanie do niej wśród klientów.

Idąc tym tropem można dojść do bardzo prostego i prawdziwego wniosku. Przedsiębiorcy, których strony posiadają certyfikat SSL, zarobią więcej. Na pewno dotyczy to sklepów internetowych, ale także firm, które nie sprzedają online, a jedynie chcą pozyskiwać zapytania od klientów. Więcej próśb o ofertę to większa szansa na sprzedaż produktu czy usługi.

Google zmusi do posiadania certyfikatu SSL

Monopolista rynku wyszukiwarek internetowych od dawna zapowiada karanie stron, które nie zapewniają użytkownikom maksymalnego bezpieczeństwa. Posiadanie certyfikatu SSL stało się jednym z czynników rankingowych. Jeśli więc Twoja witryna nie korzysta z protokołu HTTPS, to nie osiągnie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Na tym nie koniec. Od początku 2017 roku przeglądarka Google Chrome 56 wysyła ostrzeżenie przed próbą wejścia na stronę, która nie posiada certyfikatu SSL, a posiada pola do wprowadzenia danych do logowania.

Od października takie ostrzeżenie będzie dotyczyć każdej strony www wymagającej podania jakichkolwiek danych (np. numeru telefonu w formularzu kontaktowym) – tę zmianę wprowadzi najnowsza wersja przeglądarki Chrome 62.

Jak wdrożyć certyfikat SSL?

Najlepiej jest zlecić to firmie oferującej sprzedaż i jednoczesną implementację certyfikatu. Koszt jest relatywnie niski (w Soluma Hosting oferujemy wdrożenie już od 120 złotych netto). Cena samego certyfikatu zależy od jego jakości i w przypadku zwykłej strony wizerunkowej nie przekracza 200 złotych rocznie.

Jeśli więc Twoja strona internetowa nie posiada jeszcze certyfikatu SSL, czas najwyższy to zmienić. Im dłużej będziesz z tym zwlekać, tym więcej klientów stracisz.

 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry