Data wpisu: 06.06.2017

Jak wybrać dobry hosting dla firmy? 5 rzeczy, które MUSI zapewnić Ci dostawca usługi

Hosting, czyli szeroko pojęte przechowywanie i nadzorowanie bezpieczeństwa danych, to obecnie jedna z najważniejszych usług w biznesie. Praktycznie każda firma przetwarza dane swoje i swoich klientów, chociażby posiadając stronę internetową, której zasoby muszą zostać umieszczone na serwerze. To jedna z tych branż, w których niska cena nie jest (a przynajmniej nie powinna być) głównym kryterium wyboru usługodawcy. W tym wpisie podpowiemy Ci, jak wybrać naprawdę dobry hosting dla firmy. Przed podpisaniem umowy koniecznie sprawdź, czy dostawca usługi zapewnia tych 5 elementów.

  1. Szybka reakcja na zgłoszenie – chwali się tym praktycznie każda firma hostingowa, dlatego warto zweryfikować, co w konkretnym przypadku oznacza słowo „szybka”. Dla jednych będzie to kolejny dzień roboczy, dla innych godzina, a dla jeszcze innych czas reakcji jest liczony w minutach. Oczywiście im szybciej zareaguje dostawca, tym lepiej dla Ciebie, bo tym mniejsze ryzyko wystąpienia szkód i długiej przerwy w dostępie do witryny. Przykładowo: Twoja firmowa strona została zaatakowana przez hakera i jest zawieszona. Dostawca hostingu powinien jak najszybciej ustalić, czy do ataku doszło właśnie przez serwer, a jeśli tak, naprawić lukę i przywrócić normalne działanie strony.
  2. Całodobowy monitoring – chodzi tutaj nie tylko o monitoring „fizyczny”, czyli system kamer i alarmów chroniący dostęp do serwerowni, ale także monitoring prowadzony przez fachowców czuwających nad prawidłową pracą serwerów. To dzięki ich pracy nie musisz nawet wiedzieć, że w środku nocy doszło do jakiejś awarii, która jednak nie spowodowała żadnej przerwy w dostępie do Twoich danych.
  3. Systemy kopii zapasowych – tworzenie kopii zapasowych danych zgromadzonych na serwerze powinno być obligatoryjne, ponieważ tylko wtedy otrzymujesz gwarancję odzyskania utraconych danych. Różne firmy korzystają z różnych systemów kopii zapasowych. Przed podpisaniem umowy warto zapytać o ofertę dostawcy w tym zakresie i upewnić się, że dany system jest stabilny i działa w czasie rzeczywistym. Zapytaj też, jak często firma wykonuje kopie zapasowe danych.
  4. Całodobowa pomoc techniczna – jesteś nocnym markiem i lubisz mieć wszystko pod kontrolą nawet o nietypowych porach? Potrzebujesz hostingu, który zapewnia całodobową pomoc techniczną, nawet w środku nocy i w święta. Jeśli zauważysz coś niepokojącego na swojej stronie lub utracisz dostęp do danych zgromadzonych na serwerze, musisz mieć możliwość natychmiastowego powiadomienia administratora, który powinien jak najszybciej zareagować.
  5. Ubezpieczenie – nie wszyscy przedsiębiorcy wiedzą, że ich dane są towarem, który może podlegać ubezpieczeniu od utraty lub częściowego zniszczenia. Profesjonalne firmy hostingowe korzystają z takiej możliwości i w razie wystąpienia skrajnego problemu, mogą zaoferować klientom wypłatę odszkodowania za utracone dane (za pośrednictwem ubezpieczyciela).

Pamiętaj, że hosting to naprawdę poważna sprawa i wybierając usługodawcę nie należy skupiać się wyłącznie na niskiej cenie. Najważniejsze jest bezpieczeństwo i szybka reakcja w razie pojawienia się problemu.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry