Data wpisu: 18.09.2019

Wybieramy hosting współdzielony. Na co zwrócić uwagę przed zawarciem umowy?

Hosting współdzielony to zdecydowanie najpopularniejsze rozwiązanie wśród polskich przedsiębiorców. Powód? Przytłaczająca większość firm w naszym kraju to jednoosobowe działalności gospodarcze, a więc drobne biznesy. Taki przedsiębiorca nie ma wielkich potrzeb w zakresie parametrów hostingu – w zupełności wystarczy mu usługa współdzielona, o ile oczywiście będzie ona prezentować choćby przyzwoity poziom. Po czym można to poznać? W naszym poradniku wymieniamy najważniejsze szczegóły, które musisz wziąć pod uwagę wybierając hosting współdzielony.

Krótko o samym hostingu współdzielonym

Hosting współdzielony, jak sama nazwa wskazuje, to usługa, którą dzielimy z innymi użytkownikami. Jest to możliwe dzięki podzieleniu fizycznej przestrzeni dyskowej i udostępnieniu jej fragmentu konkretnemu klientowi, który może na niej umieścić swoje zasoby.

Z hostingu współdzielonego korzystają głównie mali przedsiębiorcy, ale też blogerzy. Niewielka przestrzeń wystarczy do obsługi zwykłej strony internetowej, która nie generuje dużego ruchu. Niewątpliwą zaletą tego rozwiązania jest bardzo niski koszt, natomiast wadą to, iż działania jednego użytkownika współdzielonej przestrzeni mogą rzutować na innych.

Przykładowo: jeśli użytkownik zacznie przesadnie obciążać serwer, to jest prawdopodobne, że usługa hostingowa się „wysypie”, na czym ucierpią również pozostałe zasoby umieszczone na fizycznym nośniku. Z tego też powodu nie zaleca się wyboru hostingu współdzielonego dla sklepu internetowego, rozbudowanego portalu internetowego czy jakiejkolwiek innej strony internetowej, którą może odwiedzać mnóstwo osób.

Co jest ważne przy wyborze hostingu współdzielonego?

9 na 10 osób szukających takiej usługi zwraca uwagę wyłącznie na cenę. To zła praktyka, która wynika z przekonania, iż od hostingu współdzielonego nie można oczekiwać wysokiej jakości. Prawda jest zupełnie inna. Pomimo tego, że nie mamy tutaj do czynienia z usługą premium, każdy użytkownik może, a wręcz powinien zadbać o bezpieczeństwo oraz komfort korzystania z zasobów umieszczonych na serwerze.

Pierwszym, na co należy zwrócić uwagę, jest obsługa techniczna. Jeśli dostawca hostingu nie gwarantuje wsparcia w systemie 24/7 lub z góry informuje, że zgłoszenia są rozpatrywane w ciągu np. 72 godzin, to lepiej dać sobie z nim spokój. Świadczy to o tym, że usługa jest realizowana niefachowo, co będzie poważnym problemem w razie wystąpienia awarii serwera.

Bezpieczeństwo: niezwykle ważna kwestia, która powinna wręcz być kluczowym argumentem przy wyborze konkretnej usługi hostingowej. Zwróć uwagę, czy dostawca gwarantuje regularne (i bardzo częste) wykonywanie kopii bezpieczeństwa zasobów umieszczonych na serwerze, a także czy korzysta z zaawansowanych zabezpieczeń antywirusowych oraz przeciwdziałąjących atakom hakerskim.

Oczywiście nie zapominamy o podstawowych parametrach usługi hostingowej, czyli transferze oraz ilości miejsca, która zostanie wydzielona ze wspólnej przestrzeni. Oba parametry wymagają indywidualnych obliczeń, przy czym zawsze zostawiamy sobie pewien zapas. Bezpiecznie będzie również zdecydować się na elastyczny hosting współdzielony, czyli taki, którego parametry mogą być płynnie (i niedrogo) dostosowywane do aktualnych potrzeb użytkownika.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry