Tytułowa wątpliwość pojawia się zawsze wtedy, gdy przedsiębiorca – czy to osobiście, czy za pośrednictwem obsługującej go agencji marketingowej – zleca do napisania artykuły specjalistyczne. Chodzi tutaj o treści, od których w pierwszej kolejności oczekuje się bardzo dobrej wartości merytorycznej. Może to stanowić spory problem w sytuacji, gdy tematyka jest wąska, niszowa, związana ze specyficzną działalnością przemysłową, a wiedza w tym obszarze nie jest powszechna. Jak wybrnąć z tej sytuacji, unikając frustrujących błędów i uciążliwego poprawiania artykułów? Skorzystaj z naszych wskazówek.
Jeśli oczekujesz świetnej jakości merytorycznej artykułu, którego tematyka jest bardzo trudna i copywriter nie ma prawa się w niej orientować, to na samym początku współpracy ustal, kto odpowiada za wyszukanie niezbędnych materiałów.
Mając takie materiały, na przykład w formie folderów, instrukcji czy specyfikacji technicznych, udostępnij je copywriterowi. To znacznie ułatwi i przyspieszy realizację zlecenia.
Być może gdzieś w Internecie czy w czasopismach drukowanych zostały już opublikowane artykuły podejmujące tę samą tematykę. Jeśli uważasz, że są wartościowe i poprawne pod względem merytorycznym, to podeślij je copywriterowi.
Oczywiście zawodowy copywriter nie pozwoli sobie na plagiat. Artykuły pozwolą mu jednak zorientować się w tematyce i znaleźć punkt wyjścia do napisania własnego tekstu.
Jeśli sam nie masz czasu na zajmowanie się kwestią artykułów, to znajdź osobę, która ma odpowiednie kwalifikacje do tego, aby ocenić dostarczone treści pod kątem poprawności merytorycznej.
Taka osoba będzie odpowiedzialna za kontaktowanie się z copywriterem, odpowiadanie na jego pytania, które mogą się pojawić w trakcie pisania artykułów, a także opiniowanie treści i zgłaszanie ewentualnych poprawek.
Na koniec jeszcze jedna wskazówka: jeśli wiesz, że tematyka artykułów jest bardzo trudna, to nie oczekuj, że copywriter od razu dostarczy Ci teksty bez żadnych błędów merytorycznych. Okaż odrobinę dobrej woli i np. we własnym zakresie wprowadź poprawki (z opcją śledzenia zmian), co pozwoli copywriterowi uniknąć podobnych wpadek podczas pisania kolejnych artykułów.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.