Data wpisu: 15.07.2022

Jak uniknąć sztampy na firmowym blogu i tworzyć naprawdę unikalne teksty? Podstawowe zasady

Jeszcze kilkanaście lat temu sam fakt pisania bloga dawał firmie sporą przewagę nad konkurencją. Dziś blogują prawie wszyscy, dlatego nie stanowi to już szczególnego wyróżnika. Wciąż jednak można zadbać o to, aby firmowy blog nie był jednym z wielu, ale rzeczywiście uatrakcyjniał i profesjonalizował wizerunek stojącej za nim marki. Poznaj najważniejsze zasady, dzięki którym unikniesz sztampy na firmowym blogu.

Zastanów się, do kogo adresujesz artykuły na blogu

Oczywistość? Nie do końca. Naprawdę mnóstwo firm pisze bloga tylko dla samego pisania, licząc na wsparcie kampanii SEO. Nie zastanawiają się natomiast nad tym, kto jest odbiorcą tych treści. W efekcie artykuły są pisane na jedno kopyto – dla każdego, czyli dla nikogo. Jak widzisz już na tak prozaicznym poziomie jesteś w stanie wyróżnić swój firmowy blog na tle tego, co oferuje konkurencja.

Nie ściągaj tematów od konkurencji

Przynajmniej nie uzależniaj od tego swojej strategii blogowania. Jasne, że niektóre tematy będą się powtarzać, ponieważ są branżowymi evergreenami. Z drugiej jednak strony warto dążyć do tego, aby to konkurencja ściągała od Ciebie. Opracuj listę unikalnych, nigdzie wcześniej nieporuszanych tematów i to na nich skup się najmocniej, maksymalnie dopieszczając artykuły.

Korzystaj z własnej, praktycznej wiedzy

Jako ekspert w swojej dziedzinie na pewno ogrom wartościowej wiedzy, którą warto się podzielić z czytelnikami (a więc potencjalnymi klientami). Ważne, aby nie powielać teorii, natomiast postawić na praktykę. Jeśli np. masz warsztat samochodowy, to dużo większą wartość dla czytelnika będzie mieć poradnik na temat wymiany klocków hamulcowych (krok po kroku, z dokumentacją zdjęciową), niż kolejny artykuł „Na co zwrócić uwagę wybierając klocki hamulcowe do Opla”.

Powołuj się na konkretne przykłady

I niech to będą przykłady z Twojej praktyki zawodowej, które są o wiele bardziej interesujące dla czytelników niż teoretyczne rozważania. Takich treści naprawdę brakuje, zwłaszcza na blogach firmowych, zupełnie tak, jakby przedsiębiorcy w ogóle nie zajmowali się swoją działalnością, tylko studiowali specyfikacje, podręczniki i instrukcje obsługi. Artykuły oparte na przykładach z życia (tzw. case study) to poszukiwana treść, która z miejsca wyróżni Twój blog firmowy.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry