Data wpisu: 27.09.2021

Artykuły SEO – jakie warunki muszą spełniać, aby być elementem kampanii content marketingowej?

Artykuły SEO mają złą sławę w świecie marketingu internetowego. Wciąż pokutuje przekonanie, że są one zupełnie bezwartościowe, nielogiczne, słabe pod względem językowym i produkowane – to najlepsze słowo – na sztukę. Tymczasem obecny algorytm Google premiuje zupełnie inne treści – wysokojakościowe, przydatne, rozbudowane, czyli takie, jakie tworzy się w ramach kampanii content marketingowej. Czy można połączyć te dwa światy? Czy SEO idzie w parze z kreowaniem eksperckiego, atrakcyjnego wizerunku marki? Jak najbardziej. Sprawdź, jakie kryteria muszą spełniać artykuły SEO pasujące do kampanii content marketingowej.

Bez pisania „pod frazy”

Podstawowy problem z artykułami SEO polega na tym, że najczęściej za ich pisanie odpowiadają nie agencje content marketingowe, ale właśnie agencje SEO. Te skupiają się na słowach kluczowych, na które obiecali klientowi pozycjonować stronę internetową czy sklep online. Efekt jest taki, że artykuły często mają koślawą konstrukcję, ich tytuły są sztucznie dopasowywane pod frazę, a duże zagęszczenie słów kluczowych obniża jakość tekstu.

Wartość dla czytelnika

To najważniejszy warunek, jaki muszą spełniać artykuły SEO dopuszczone do wykorzystania w kampanii content marketingowej. Podstawą jest to, aby artykuł dobrze się czytało i można było coś wynieść z tej lektury. Dlatego należy dbać o wysoką jakość merytoryczną, nawet kosztem fraz czy zachwalania oferty firmy, którą promujemy.

Minimum poprawność językowa

Artykułów SEO nie publikuje się na szczególnie poczytnych czy prestiżowych portalach, dlatego nie trzeba tutaj dbać o bardzo wysoką jakość tego typu treści. Nikt nie oczekuje, że artykuł przeznaczony do publikacji na typowym portalu zapleczowym będzie mistrzostwem copywritingu. Trzeba natomiast zadbać o przynajmniej przyzwoity poziom językowy. Zawsze zakładamy, że ten artykuł może zostać przeczytany przez potencjalnego klienta firmy, który na jego podstawie wyrobi sobie o niej opinię.

Tematy nie „od czapy”

Z tymi tematami różnie bywa, zwłaszcza wtedy, gdy agencja SEO jest nieugięta i koniecznie chce, aby w tytule artykułu pojawiła się fraza w nieodmiennej formie. Wtedy trzeba kombinować. Na pewno natomiast należy zadbać o to, aby tematy artykułów SEO miały sens, wiązały się w czytelny sposób z ofertą firmy i mogły zainteresować przedstawicieli grupy docelowej przedsiębiorstwa.

Oszczędne linkowanie

Na koniec jeszcze jedna wskazówka: uważajmy z linkowaniem, gdy planujemy wykorzystać artykuły SEO w kampanii content marketingowej. Zawsze priorytetem powinno być dbanie o wizerunek marki przedsiębiorstwa, czego nie uda się osiągnąć publikując teksty wypełnione linkami – trudne w czytaniu, od razu budzące skojarzenia z bezwartościowymi artykulikami pisanymi „pod SEO”.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry