Treści kierowane do profesjonalistów nie mogą być ogólnikowe i mieć charakteru stricte reklamowego – nie, jeśli zależy nam na wywarciu dobrego wrażenia na czytelniku, za czym może iść jego decyzja zakupowa. Podstawą jest sięganie po konkret, dzielenie się rozwiązaniami oraz uwiarygodnienie swojej wiedzy w danym temacie. Jak to zrobić? Zajrzyj po kilka wskazówek.
Treść adresowana do profesjonalisty musi bazować na faktach. Wskazane jest cytowanie aktualnych danych, raportów branżowych, odwoływanie się do źródeł naukowych czy analiz rynkowych, co znacząco zwiększa wiarygodność przekazu. Warto podawać konkretne liczby, co przekona czytelnika, że treść nie została stworzona przez dział marketingu, a przez osobę zasługującą na miano eksperta (nawet jeśli nie jest to do końca prawda).
Nic tak nie uwiarygadnia treści jak pokazywanie konkretnych rozwiązań. Jeśli tworzysz artykuł mający promować Twoją usługę skierowana do profesjonalistów, to zbuduj treść wokół prezentacji rzeczywistych zastosowań i wyników, jakie uzyskują osoby już korzystające z tej usługi. Pokaż efekty, co powinno przekonać odbiorcę, że ma do czynienia z czymś, co znajdzie użytek także w jego biznesie.
Wszelkie treści, w których występują eksperci czy inne osoby o rozpoznawalnej pozycji w branży, od razu zyskują na wiarygodności. Warto więc wplatać cytaty, fragmenty wywiadów czy cytować opracowania autorytetów. To powinno wpłynąć na lepsze postrzeganie treści przez profesjonalnego odbiorcę.
Treści kierowane do profesjonalistów nie powinny mieć znamion kryptoreklamy. Warto jasno komunikować, kto jest ich autorem. To, że np. artykuł jest sponsorowany, wcale nie musi podważać zawartych w nim tez – grunt to unikać nachalnej autopromocji i przesadnego akcentowania zalet produktu czy usługi, ponieważ takie treści z automatu zostaną uznane za niewiarygodne.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.