Data wpisu: 13.04.2023

Jak z głową korzystać z ChatGPT przy realizacji kampanii content marketingowej?

Chatboty, na czele z słynnym ChatGPT, to z jednej strony zagrożenie, a z drugiej szansa na twórców treści. Obawiać nie muszą się eksperci z zakresu dostarczania unikalnego, eksperckiego contentu – oni nie zostaną zastąpieni przez AI, a już na pewno nie w przewidywalnej przyszłości. Co więcej, chatboty mogą stanowić spore wsparcie na etapie realizowania kampanii content marketingowej. Podpowiadamy, jak z głową wykorzystać to narzędzie.

Błyskawiczny research

Chatboty mogą bardzo odciążyć profesjonalnych twórców treści na etapie zbierania informacji do artykułów. Jest to najbardziej czasochłonna część realizowania kampanii content marketingowej, zwłaszcza jeśli za research odpowiada sam content writer.

Chatbot błyskawicznie przeszuka zasoby Internetu i udzieli odpowiedzi na dowolne pytanie, przy czym trzeba mieć do niego ograniczone zaufanie oraz liczyć się z tym, że fachowość uzyskanej wiedzy może być niewystarczająca.

Tworzenie atrakcyjnych tytułów

ChatGPT i inne chatboty bardzo fajnie sprawdzają się do wymyślania tytułów. Można korzystać z tej funkcji wtedy, gdy mniejsze znaczenie ma kreatywność, a większe poprawność językowa w połączeniu z walorami SEO. Wymyślanie tytułów artykułów, zwłaszcza pisanych na podobne tematy, bywa dość uciążliwe, nawet dla doświadczonego fachowca od content marketingu.

Synteza

Podsumowanie długiego, wielowątkowego artykułu, może zająć dużo czasu – zwłaszcza, gdy synteza, paradoksalnie, ma się pojawić na początku tekstu, w celu zachęcenia czytelników do zapoznania się z treścią.

Tutaj znów z pomocą może przyjść chatbot, który analitycznie, treściwie przygotuje syntezę na dowolny temat, a tę będzie można wykorzystać w swojej pracy content writerskiej.

Źródło inspiracji, świeżego spojrzenia na dany temat

Każdy content writer odczuwa przesyt tworzeniem treści, szczególnie wtedy, gdy odpowiada za masowe produkowanie artykułów na potrzeby kampanii jednego z klientów. Wypalenie i brak pomysłów mogą znacząco spowolnić realizację projektu, a przy tym spowodować, że artykuły będą wtórne treściowo.

ChatGPT może być przydatnym narzędziem w takich momentach, ponieważ punkt widzenia sztucznej inteligencji bywa dość zaskakujący – nawet jeśli nie będzie prawidłowy, to przynajmniej rzuci nowe światło na dany temat, inspirując content writera.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry