Artykuły sponsorowane nie powinny być traktowane wyłącznie jako źródło linków zewnętrznych. Ich podstawową funkcją jest promocja marki i kreowanie jej eksperckiego, zaufanego wizerunku. Aby było to możliwe należy zadbać, aby sam artykuł miał fachowy, ekspercki charakter. Kilka sprawdzonych sposobów na osiągnięcie tego celu omawiamy w naszym poradniku.
Punktem wyjścia do napisania eksperckiego artykułu sponsorowanego jest jego temat oraz informacje, jakie chcemy w nim zawrzeć. Warto poruszać kwestie interesujące potencjalnych klientów marki, sięgając po konkrety i dbając o dobrą wartość merytoryczną, a nie tylko marketingową artykułu.
Tutaj kłania się nam zadbanie o atrakcyjną prezentację treści. Eksperckie wtrącenia to świetny sposób na to, aby wpuścić nieco „światła” do artykułu, urozmaicić go i ułatwić skanowanie treści, co robi dziś zdecydowana większość czytelników.
Przykładem takiego wtrącenia może być osobny akapit zatytułowany: „Ekspert radzi” czy „Porada eksperta firmy XYZ”.
Artykuły sponsorowane oparte o przykłady są najbardziej wiarygodne dla czytelników, co ma również przełożenie na ekspercki charakter treści. Warto jak najczęściej odwoływać się do przykładów, a już szczególnie tych „z życia” firmy.
Pisząc np. o nowym produkcie w ofercie dobrze będzie poświęcić choć jeden akapit jego zastosowaniu w rzeczywistych warunkach, dodatkowo powołując się na opinię jednego z klientów, który już korzysta z danej rzeczy np. w swoim domu czy samochodzie.
Większość marek z niewiadomych przyczyn publikuje artykuły sponsorowane pod nazwą przedsiębiorstwa. Tymczasem wrażenie eksperckości treści wzmaga fakt, iż za artykułem stoi konkretna osoba. Warto więc podpisywać artykuły imieniem i nazwiskiem pracownika odpowiedzialnego za jego opracowanie lub właściciela firmy.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.