Data wpisu: 19.07.2016

Jak zarobić na portalu tematycznym? 6 najlepszych sposobów

Własny portal internetowy, poza oczywistymi korzyściami wizerunkowymi, może także przynieść właścicielowi konkretne zyski finansowe. Pisząc wprost – na portalu da się nieźle zarobić. Oczywiście warunkiem jest wypełnienie go dobrej jakości treścią, która przyciągnie czytelników i tym samym wpłynie na popularność portalu. Przechodzimy do konkretów i podpowiadamy, jak zarobić na portalu tematycznym. Oto 6 najlepszych sposobów.

  1. Wizytówki innych firm – na dobrym portalu tematycznym na pewno chętnie zareklamuje się Twoja konkurencja. Jeśli nie obawiasz się jej, możesz śmiało zaoferować innym firmom płatne reklamy w postaci np. e-wizytówek. Nie polecamy natomiast banerów reklamowych, ponieważ mogłyby one wprowadzić chaos stylistyczny, a co gorsza sprawić, że czytelnicy zaczną utożsamiać portal z reklamującą się na nim firmą.
     
  2. Płatny katalog branżowy – świetna, nienachalna forma reklamy. W ramach portalu stwórz bazę adresów firm z branży. Dzięki temu czytelnicy będą mogli w łatwy sposób znaleźć wykonawcę czy dostawcę ze swojej okolicy. Oczywiście umieszczenie firmy w bazie jest płatne. Jednostkowo nie są to może wysokie kwoty, ale jeśli chętnych będzie 100-200 firm? Zrobi się niezła sumka.
     
  3. Sponsor kategorii – zaletą portalu tematycznego jest to, że można go dowolnie rozbudowywać. Dodając nową kategorię zwiększasz atrakcyjność strony i jej wartość merytoryczną, a do tego możesz na tym nieźle zarobić. Wystarczy, że zgłosi się firma, która chciałaby mieć taką kategorię dla siebie i umieszczać tam własne artykuły. Sponsor kategorii z pewnością pokryje koszty utrzymania portalu, a być może jeszcze coś z tego zostanie.
     
  4. Artykuły sponsorowane – chyba najpopularniejsza forma zarabiania na portalu tematycznym. Wraz ze wzrostem popularności strony zaczną się do Ciebie zgłaszać firmy zainteresowane opublikowaniem na portalu artykułu sponsorowanego. Koszt takiej usługi może być całkiem spory, ale pamiętaj, że musisz dbać o wiarygodność portalu, dlatego od razu ustal sztywne zasady publikacji takich artykułów – np. ile razy w tekście może pojawić się link do strony sponsora.
     
  5. Recenzja – nie jest artykułem sponsorowanym, ale może być delikatnie ukierunkowana przez firmę, która za to oczywiście zapłaci. Firma daje jakiś przedmiot do testów, na podstawie których powstanie recenzja. Musi być rzetelna, ale możesz lekko nagiąć pewne zasady i spojrzeć na cechy produktu bardziej przychylnym okiem. Czasami jednak firmom zależy na tym, aby recenzje ich produktów były w pełni obiektywne – wówczas płacą tylko za to, że recenzja pojawi się na portalu.
     
  6. Patronat nad portalem – bardzo popularna forma zarabiania na portalu tematycznym. Dobrze sprawdza się np. formuła patrona miesiąca. Firma płaci za to, że jej nazwa pojawia się na portalu oraz dodatkowo umieszczony jest czytelny baner informujący o akcji. Przez miesiąc publikujesz artykuły na temat produktów sponsora lub bardziej obiektywne, ale na pożądany temat – wszystko zależy od warunków umowy.
     

Bazując na tych prostych działaniach można osiągnąć naprawdę solidne zyski – daleko wykraczające poza koszt utrzymania portalu tematycznego. Pamiętaj jednak, że podstawą i punktem wyjścia do zarabiania jest inwestycja w dobry, unikalny kontent.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry