Data wpisu: 10.01.2017

Jak zwiększyć atrakcyjność artykułu na blogu i portalu tematycznym? 5 sposobów

Content is King, but Linking is Queen – to znane powiedzenie w świecie marketingu internetowego ma bardzo duże znaczenie dla osób, które próbują zwiększyć zainteresowanie swoją marką poprzez dystrybucję wysokiej jakości treści. Prowadzenie bloga czy publikacja artykułów sponsorowanych na portalach tematycznych jest świetnym pomysłem, ale konkurencja nie śpi i coraz trudniej jest wyróżnić swoje treści w morzu Internetu. Aby mieć pewność, że ktoś zainteresuje się artykułem i poda do niego link np. na swoim blogu, trzeba zadbać o atrakcyjność takiego wpisu, nie tylko treściową. Jak to zrobić? Poznaj 5 skutecznych sposobów.

  1. Świetny tytuł – nagłówki są solą tekstów publikowanych w Internecie i nawet najlepsza treść nie obroni się, jeśli tytuł nie zachęci do jej przeczytania. Dlatego trzeba stawiać na proste metody przykuwania uwagi. W Internecie dobrze sprawdzają się wszelkie rankingi, a więc „5 sposobów na...” czy wezwania do działania typu: „Przeczytaj” czy „Sprawdź poradnik dla Ciebie!”.
     
  2. Odpowiednie formatowanie – czytanie tekstu bez żadnych akapitów, pogrubień, podpunktów i wtrąceń jest wyjątkowo męczące, tym bardziej na monitorze. Artykuł sponsorowany pozbawiony jakiegokolwiek formatowania zostanie zignorowany przez czytelników. Dlatego po jego napisaniu trzeba trochę popracować nad prezentacją.
     
  3. Zdjęcia – zawsze świetnie działają na odbiorców i znacznie zwiększają atrakcyjność publikacji. Absolutnym minimum jest dodanie zdjęcia nad tytułem i w miniaturce wpisu. Dobrze jest także uzupełnić treść artykułu o dodatkowe fotografie mieszczące się w kontekście podejmowanego tematu.
     
  4. Infografiki – wielu uważa, że są znacznie lepsze niż długie teksty, ale to nie do końca prawda. Faktem jest natomiast, że ciekawa, dobrze wykonana infografika rewelacyjnie przykuwa uwagę i należy do najchętniej linkowanego contentu w sieci. Infografika powinna obrazować myśl podjętą w artykule, skracać jego treść do najważniejszych kwestii, ale nie zastępować w całości tekstu.
     
  5. Wideo – to bardzo popularny i skuteczny sposób na zwiększenie atrakcyjności tekstu. Często autorzy np. recenzji stosują sprytny trik pod tytułem: „Obejrzyj wideorecenzję, a po więcej szczegółów zapraszam na blog.” To działa i pozwala przyciągnąć znacznie więcej czytelników niż w przypadku samego artykułu. Treści wideo wciąż należą do najchętniej linkowanych, szczególnie w mediach społecznościowych, co jest bardzo korzystne z uwagi na pozycjonowanie bloga czy portalu.
     

Stosując te metody bardzo szybko zauważysz wzrost zainteresowania swoimi artykułami, które będą nie tylko chętniej czytane, ale też linkowane. Pamiętaj – w Internecie trzeba się wyróżnić, ale nie zapominając o tym, że to jednak merytoryczna i ciekawa treść jest najważniejsza.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry