Content marketing jest absolutnie podstawową strategią promocji marki w sieci, a także jedynym sposobem na to, aby realnie (i z godnie z obowiązującymi zasadami) wpłynąć na poprawienie pozycji witryny w wyszukiwarce Google. Naturalnymi miejscami dystrybucji treści content marketingowych są oczywiście portale internetowe, które chętnie publikują np. artykuły sponsorowane wysokiej jakości. Choć taka kampania przynosi wymierne i długofalowe korzyści, to jednak zauważamy, że wiele firm nie chce tego sprawdzać na własnej skórze i z góry rezygnuje z podobnych działań. Dlaczego? Najczęstsze argumenty nieprzekonanych przedsiębiorców wymieniamy w naszym poradniku.
Uniwersalny argument, przytaczany w kontekście najróżniejszych kampanii reklamowych. Można odnieść wrażenie, że jest to bardzo wygodne wytłumaczenie dla przedsiębiorców, którzy zwyczajnie nie chcą się promować lub nie mają pomysłu, jak się za to zabrać.
Kwestia kosztów kampanii content marketingowych jest już owiana legendą, choć w rzeczywistości mówimy tutaj o najlepszym stosunku ceny do efektów spośród wszystkich strategii promocyjnych online. Owszem, trzeba trochę zainwestować, jednak owoce dobrze zaplanowanej kampanii reklamowej będą zbierane przez długi czas.
Największą „wadą” content marketingu jest to, że faktycznie nie przynosi natychmiastowych efektów. Trzeba na nie trochę poczekać – czasami kilka miesięcy, a nawet lat. Pamiętajmy jednak, że celem kampanii jest wypromowanie i wzmocnienie marki, co nigdy nie zajmuje kilku dni czy tygodni.
Content marketingu nie należy mylić ze zwykłą reklamą, a niestety część przedsiębiorców nie widzi tutaj żadnej różnicy i słysząc, że muszą cierpliwie poczekać na efekty, po prostu rezygnują.
Ten argument jest klasycznym pójściem na łatwiznę. Część przedsiębiorców nie zadaje sobie trudu, aby zorientować się, czym właściwie jest content marketing. Gdy słyszą, że elementem kampanii ma być publikowanie atrakcyjnych artykułów sponsorowanych na portalach internetowych, to z góry zakładają, że „tutaj nie ma o czym pisać”.
Prawda jest zupełnie inna. Każda branża może czymś zaciekawić czytelników – nawet osoby, które nie są z nią w żaden sposób związany. Poza tym nie zapominajmy, że kampania content marketingowa ma zwiększać świadomość marki nie tylko w grupie konsumenckiej, ale także wśród potencjalnych partnerów biznesowych czy fachowców, którzy mogą w przyszłości skorzystać z oferty promowanego przedsiębiorstwa.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.