Data wpisu: 16.10.2020

Content marketing jest dla cierpliwych

To zupełnie naturalne, że każda marka, która podejmuje działania marketingowe, chce natychmiast zacząć czerpać z nich korzyści. Istnieją narzędzia, które to umożliwiają – by wymienić chociażby reklamę w wyszukiwarce czy w mediach społecznościowych. Docelowo jednak należy opracować taką strategię marketingową, która będzie przynosić efekty tu i teraz, a jednocześnie dbać o rozpoznawalność i zasięg marki w dalszej perspektywie. Właśnie dlatego idealnym uzupełnieniem każdej kampanii promocyjnej jest content marketing. Decydując się na zainwestowanie w marketing treści trzeba uzbroić się w cierpliwość. Z czego to wynika?

Długi proces indeksowania treści

Samo napisanie i opublikowanie np. artykułu sponsorowanego czy wpisu na blogu nie jest równoznaczne z tym, że treść będzie od razu widoczna w Google. Na początek zapoznają się z nią osoby zaglądające na daną stronę. Zanim na artykuł trafią osoby z wyszukiwarki, musi minąć kilka tygodni. Tyle czasu algorytm potrzebuje na zaindeksowanie treści, ocenienie jej pod kątem merytorycznym, a następnie przypasowanie do zapytań użytkowników.

Aby przyspieszyć proces indeksacji trzeba w pierwszej kolejności zadbać o prawidłowe zoptymalizowanie artykułu pod kątem SEO – przy czym nie należy tego rozumieć przez pryzmat upychania w treści słów kluczowych. Używamy ich w sposób przemyślany, naturalny, dbając przy tym o wysoki poziom merytoryczny artykułu, jego czytelność, atrakcyjność oraz odpowiednie formatowanie (nagłówki, wypunktowania, chwytliwy tytuł).

Liczy się tylko to, co w TOP 10 Google

Około 80% użytkowników wyszukiwarki Google poprzestaje na informacjach znalezionych na pierwszej stronie. Stosunkowo niewiele osób zada więc sobie trud przejścia na drugą czy trzecią stronę wyników wyszukiwania. Właśnie dlatego od lat trwa zażarta walka o umieszczenie swojej witryny w TOP 10 Google. Dotyczy to także wszelkich treści publikowanych w Internecie.

Jeśli np. hurtownia hydrauliczna opublikuje na portalu internetowym ciekawy artykuł o zasadach doboru armatury łazienkowej, to może się spodziewać, że w przeciągu kilku miesięcy trafi on do TOP 10 Google. Pod jednym warunkiem: treść artykułu musi być znacznie lepsza od tej, jaką znajdziemy w setkach podobnych tekstów już opublikowanych w Internecie.

Właśnie dlatego decydując się na content marketing trzeba nie tylko uzbroić się w cierpliwość, ale także mieć świadomość tego, że strategia nie przyniesie spodziewanych efektów, jeśli nie postawimy na wysoką jakość tworzonych treści.

Efekty content marketingu nie zawsze są widoczne

Często jest wręcz tak, że właściciel marki nie przypisuje jej sukcesu działaniom content marketingowym, ponieważ nie widać tutaj bezpośredniego związku. Trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że sam content marketing raczej nie sprzedaje. Wspiera on natomiast np. kampanię SEO, która jest już strategią stricte sprzedażową, ponieważ pozwala umieścić stronę marki wysoko w indeksie.

Praktyka pokazuje, że na jakiekolwiek efekty kampanii content marketingowej trzeba poczekać średnio od 3 do 12 miesięcy. Dlatego potrzebna jest zarówno cierpliwość, jak i konsekwencja. Pocieszające jest przy tym to, że gdy te efekty już się pojawią, to będą one miały charakter trwały – i to najmocniej odróżnia content marketing od chociażby zwykłej reklamy w wyszukiwarce.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry