Zamawiając jakikolwiek tekst u profesjonalnego copywritera nigdy nie należy zakładać, że wszystko będzie perfekcyjnie – a już szczególnie, gdy tematyka jest mocno specjalistyczna i siłą rzeczy wymaga wiedzy z danego obszaru. Poprawki w tekście to norma i nie należy się tym zrażać. Jeśli tekst jest w porządku pod względem językowym, spełnia założenia, ale pojawiły się w nim mniejsze i większe błędy, to trzeba na to zwrócić uwagę copywriterowi. Oto najlepsze wskazówki, dzięki którym współpraca będzie przebiegać szybciej i bez niepotrzebnych napięć.
To oczywiste, że płacąc za tekst chcesz otrzymać idealnie wykonaną pracę. Wszyscy jesteśmy jednak tylko ludźmi i nawet najlepszym copywriterom zdarzają się błędy. Literówka, brak przecinka, przekręcona nazwa firmy czy produktu – to drobiazgi wymagające korekty, natomiast możesz to zrobić we własnym zakresie czytając tekst i na bieżąco wprowadzając zmiany. Zajmie Ci to mniej czasu niż dodawanie komentarzy. Unikniesz również opóźnienia spowodowanego koniecznością naniesienia poprawek przez copywritera.
Gdy w tekście pojawiają się fragmenty wymagające większych zmian, to zawsze zaznaczaj dany obszar i dodawaj komentarze – dzięki temu copywriter będzie mógł wprowadzić poprawki zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.
Z kolei wychwytując różne błędy w tekście zawsze należy je poprawiać z włączoną funkcją śledzenia zmian, co pozwoli copywriterowi szybko edytować dokument i zapamiętać, na co powinien zwrócić uwagę przy okazji pisania następnego tekstu.
Pamiętaj: nie ma nic gorszego niż sytuacja, w której klient drukuje dostarczony tekst, poprawia go ręcznie i wysyła skan do copywritera. To czysta strata czasu i gotowy przepis na popsucie relacji z wykonawcą usługi.
Może się oczywiście zdarzyć, że Twoje oczekiwania co do tekstu daleko rozminęły się z tym, co dostałeś. Jeśli autorem rzeczywiście jest profesjonalny, polecany copywriter, to warto zadać sobie pytanie: czy przyłożyłem się do wypełnienia briefu?
Jeśli uważasz, że cały tekst nadaje się do wyrzucenia i napisania na nowo, to być może wina wcale nie leży po stronie copywritera, ale nieprecyzyjnie wyartykułowanych oczekiwań? W takiej sytuacji musisz się liczyć z tym, że napisanie tekstu od nowa będzie się wiązać z koniecznością zapłacenia za drugą wersję, ponieważ to wykracza już poza zakres standardowych poprawek.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.