Data wpisu: 30.12.2022

Treści adresowane do klienta B2B – co powinno je wyróżniać?

Treść jest podstawowym narzędziem komunikacji marketingowej. Wykorzystujemy ją w mediach tradycyjnych i cyfrowych, w materiałach drukowanych, nawet w wiadomościach mailowych czy w zwykłych rozmowach telefonicznych i twarzą w twarz. Na treści opiera się praktycznie każda strategia promocyjna online, w szczególności kampania content marketingowa. Podstawą jej skuteczności jest dopasowanie treści do konkretnej grupy odbiorców. Zupełnie inny charakter powinna mieć treść adresowana do klienta B2B, niż ta przeznaczona dla klienta B2C. Co wyróżnia treści dla B2B? Sprawdź to w naszym poradniku.

Specjalistyczna wymowa treści 

Tym, co już na pierwszy rzut oka odróżnia treści B2B od B2C jest zupełnie innych charakter tekstów. Pisząc np. artykuł na blog adresowany do klienta biznesowego, należy zadbać o profesjonalny i specjalistyczny wydźwięk. Nie tłumaczymy podstawowych kwestii, używamy branżowych sformułowań, ponieważ naszym czytelnikiem jest fachowiec, osoba doskonale orientująca się w danym zagadnieniu, a jedynie szukająca nowych inspiracji czy partnera biznesowego, z którym może nawiązać współpracę.

Więcej konkretu

W treściach adresowanych do klienta B2B nie ma miejsca na lanie wody. Dominuje konkret, krótkie, choć oczywiście poprawne językowo i stylistycznie zdania, brakuje natomiast metafor czy innych figur retorycznych, które niepotrzebnie wydłużają tekst i utrudniają dotarcie do sedna.

Oczywiście nie jest tak, że tekst pisany z myślą o kliencie profesjonalnym musi być krótki i maksymalnie skondensowany pod względem przekazywanych informacji. Nadal należy tutaj dbać o atrakcyjność tekstu, jego przystępność i interesującą tematykę.

Treść, która dowodzi profesjonalizmu i kwalifikacji zawodowych autora

Profesjonalny czytelnik bardzo szybko zorientuje się, że treść została napisana przez osobę niemającą do końca pojęcia w podejmowanym temacie. Trzeba na to bardzo uważać – jeśli planujesz zlecić napisanie np. artykułu sponsorowanego zawodowemu copywriterowi, to zadbaj o udostepnienie mu wartościowych, zweryfikowanych materiałów źródłowych.

W tekstach należy używać języka zrozumiałego dla osób z branży, nawet sięgać po specyficzny dla danego sektora slang, aby w ten sposób nie pozostawić wątpliwości co do profesjonalizmu marki biznesowej stojącej za treścią.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry