W czym możemy pomóc?

Opóźnienie w dostarczaniu e-mail

Zgłoszenie klienta: Bardzo długo czekam na wysłaną pocztę na moją skrzynkę e-mail.

Za opóźnienie w dostarczeniu poczty może być odpowiedzialny mechanizm anty-spamowy Grelist-y. Poniżej znajduje się opis jak wyłączyć Greylist-ę oraz opis działania Greylist-y.

Wyłączenie Greylisty

Można to zrobić samodzielnie po zalogowaniu przez www (poczta.soluma.pl),
po zalogowaniu przejdź do  > Ustawienia > Zaawansowane > Antyspam.
i wyłącz Greylist-e lub dodaj nadawców do białej listy Greylist-y (dodani do białej listy nadawcy nie będą wówczas objęci działaniem Greylist-y, natomiast wszyscy pozostali będą)

greylist


Opis

Greylist: Po włączeniu tej funkcji, serwer przyjmuje wiadomości dopiero przy drugiej lub kolejnej próbie jej dostarczenia na serwer, pod warunkiem, że została ona nadana z tego samego adresu IP oraz po czasie nie krótszym niż 5 minut od pierwszej próby. Zabezpieczenie jest bardzo skuteczne, ponieważ wirusy i SPAMerzy niemal nigdy nie ponawiają próby wysyłki. Aktywacja powoduje jednak wydłużenie czasu dostarczania poczty w zależności od tego po jakim czasie serwer nadawcy ponowi próbę wysyłki. Jeżeli serwer nadawcy nie ponowi próby dostarczenia wiadomości poczta nie dotrze, zdarza się to jednak bardzo rzadko.

To działa tak (przykład):

  • Serwera A o np ip 1.1.1.1 wysyła wiadomość do serwera B
  • Serwer B odbija wiadomość mechanizmem Greylist , jest godzina 12:00 i zgłasza: "rejected and added entry"
  • Serwer A o ip 1.1.1.1 ponowił wysyłkę o godzinie 12:04 (nie chodzi o to by nadawca jeszcze raz wysłał wiadomość, serwer nadawcy sam powinien ją nadać ponowie automatycznie)
  • Serwer B ponownie odbija wiadomość zgłaszając: "min_reject is not expired" ponieważ nie minęło 5 min od pierwszej próby, jest 12:04
  • Serwer nadawcy A ponownie wykonuje próbę wysyłki, jest 12:06 , ale nadaje z innego ip np 1.1.1.2 to wracamy do początku procedury (jakby to było pierwsze nadanie wiadomości, czyli znowu jest blokada ip serwera nadawcy 1.1.1.2 na 5 min.), ale jeśli serwer nadawcy A nadaje z tego samego adresu ip co pierwsza próba czyli 1.1.1.1 i jest 12:06 to wiadomość jest wpuszczana na serwer i serwer 1.1.1.1 przez 12h może swobodnie wysłać już bez odbitek wiadomości do serwera B.

Opóźnienie zależy de facto od tego po jakim czasie serwer nadawcy ponawia wysyłkę i czy nadaje z różnych adresów ip. Jeśli chodzi o niedostarczenia jakiejś poczty, to każdą wysyłkę trzeba traktować indywidualnie i aby ją zweryfikować potrzebny jest adres e-mail nadawcy, odbiorcy oraz data wysyłki.

Jeżeli w przypadku danego konta pocztowego ważniejsze od ochrony antyspamowej jest dostarczanie przesyłek na bieżąco, bez opóźnień, problem może zostać rozwiązany poprzez wyłączenie Greylisty dla tego konta lub dodanie domeny nadawcy lub jego adresu e-mail do białej listy Greylisty.

Powiązane artykuły

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry