Osobna domena dla e-maila firmowego

Pytanie: Wysyłam dużo poczty i boję się, że mój adres IP serwera trafi na czarna listę – co negatywnie może wpłynąć na ranking mojej domeny. Jakie rozwiązanie Państwo zalecacie?

Odpowiedź: Zalecamy odrębną domenę dla e-mail oraz odrębna domenę dla strony firmowej. Obie domeny powinny być na dwóch różnych IP (różne serwery lub różni operatorzy usługi hostingowej).

Istnieje wiele powodów dla których firmy używają innej domeny dla strony firmowej (np.: nazwa_firmy.pl) a innej domeny dla korespondencji e-mail (np.: nazwa_firmy360.pl). Nie będę ich teraz omawiał, ale opiszę przykładową zalecaną konfigurację.

Po pierwsze:

Domenę dla e-mail nazwa_firmy360.pl należy przekierować 301 (dla www i bez www) na domenę dla www: nazwa_firmy.pl (czyli gdy ktoś wpisze w przeglądarkę adres: nazwa_firmy360.pl zostanie automatycznie przekierowany na adres: nazwa_firmy.pl)

Po drugie:

Obie domeny (usługi) musza być na różnych adresach IP. Zalecamy przykładową konfigurację: strona www na dowolnym wybranym hostingu, a poczta e-mail w usłudze Google G Suite lub Microsoft 365.

W usłudze G Suite, każde konto w domenie wymaga osobnej opłaty: 5 euro za miesiąc, co daje od 60 euro za rok za jedno konto  – w przypadku 3 kont daje to ok 180 euro za rok (konfiguracja i pomoc techniczna Soluma: 180 zł netto + 40 zł netto/ każda interwencja).

W zamian zyskujemy profesjonalne konto e-mail we własnej domenie w interfejsie Gmaila o pojemności 30 GB z dodatkowymi opcjami (kalendarz , dokumenty Google, szybka pomoc techniczna).

Poczta