Data wpisu: 24.08.2021

Co sprawdzić na nowej stronie internetowej firmy przed jej opublikowaniem?

Zleciłeś stworzenie nowej witryny dla Twojej firmy, prace są już na ukończeniu i lada dzień spodziewasz się przedstawienia efektów przez agencję? W takim razie już teraz powinieneś wiedzieć, co koniecznie trzeba sprawdzić, zanim dasz zielone światło do publikacji firmowej strony internetowej. Dobra rada: nie rób tego sam, ale zaangażuj w sprawdzanie pracowników, którzy mogą wychwycić umykające Ci rzeczy. Gotową listę punktów do sprawdzenia znajdziesz w naszym poradniku.

Wszystkie linki wewnętrzne

Niezależnie od tego, jak dużo ich jest (a tym samym – ile zajmie Ci to czasu) trzeba sprawdzić poprawność linków wewnętrznych, również tych poukrywanych pod różnymi elementami graficznymi. Sprawdź, czy link nie przekierowuje do nieistniejącej lub nieprawidłowej podstrony – takie sytuacje się zdarzają, ale tego typu błędy trzeba usunąć jeszcze przed publikacją witryny, ponieważ mają fatalny wpływ na UX (doświadczenia użytkowników).

Dane teleadresowe

Prozaiczna, a często pomijana rzecz. Niestety, regularnie zdarza nam się, że klienci dopiero po czasie zauważają drobne błędy w adresie, numerach telefonów czy nazwiskach pracowników wymienionych na stronie, żądając natychmiastowych poprawek (choć projekt został już dawno rozliczony). Dlatego pamiętaj: dokładnie przejrzyj zakładkę kontaktową oraz dane znajdujące się w stopce, a ewentualne uwagi zgłoś jeszcze przed publikacją witryny.

Formularz kontaktowy

Chodzi nie tylko o to, czy znajdują się w nim wszystkie zgłoszone przez klienta pozycje, ale przede wszystkim o poprawność jego działania. Testowo należy wypełnić formularz kontaktowy i wysłać go na firmowy adres, aby upewnić się, że wiadomości od klientów rzeczywiście dochodzą. Oczywiście agencja także to sprawdzi, ale gdyby miały się pojawić jakieś inne błędy, to trzeba je wychwycić na tym etapie.

Poprawność tekstów

Nie ma znaczenia, czy za stworzenie tekstów na stronę www odpowiadała agencja, czy może dostarczyłeś je we własnym zakresie. Teraz jest ten moment, kiedy trzeba je ponownie przeczytać i wychwycić ewentualne błędy – językowe, ortograficzne (sic!), interpunkcyjne czy merytoryczne. Takie lapsusy godzą w wizerunek przedsiębiorstwa, a mogą się zdarzyć, dlatego korekta  jest konieczna jeszcze przed opublikowaniem witryny.

Elementy uzgodnione z agencją

Na pewno warto raz jeszcze zajrzeć do briefu wypełnionego dla agencji reklamowej i sprawdzić, czy aby na pewno wykonała ona stronę zgodnie z ustaleniami. Jeśli czegokolwiek brakuje, na przykład zakładki z realizacjami czy koszyka zakupowego, to przygotuj zbiorczą listę rzeczy do uzupełnienia, aby przyspieszyć start witryny w całej jej okazałości.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry