Data wpisu: 01.06.2017

Czego NIE powinna zawierać firmowa strona internetowa? 5 niechcianych elementów

Firmowa strona internetowa musi być: funkcjonalna, przejrzysta, profesjonalna, atrakcyjna, skuteczna. Łatwizna, prawda? Połączenie wszystkich tych elementów bywa naprawdę trudne, a jeśli dodatkowo popełni się kilka klasycznych błędów, to efekt i tak będzie mizerny. Wymieniamy 5 elementów, których absolutnie NIE powinna zawierać firmowa strona internetowa.

  1. Słowa tanio – chciałbyś kupić tani samochód? Albo zafundować żonie tanie meble kuchenne? Może chciałbyś spać na tanim materacu? Jeśli za każdym razem Twoja odpowiedź brzmi NIE, to dlaczego sądzisz, że kluczowym atutem Twojej firmy ma być „taniość”? Słowo tanio kojarzy się z tandetą. Nie używają go już nawet dyskonty. Przeciętny konsument woli zapłacić więcej, ale za coś wartościowego. Dlatego jeśli Twoja oferta rzeczywiście wyróżnia się niskimi cenami, trzeba to opisać inaczej. Zamiennikiem dla tanio może być korzystnie.
  2. Reklam – nazwijmy rzecz po imieniu: umieszczanie reklam na firmowej stronie internetowej jest głupotą. To dodatkowe elementy, które bardzo utrudniają odbiór treści, odwracają uwagę czytelnika, a same przynoszą naprawdę marne zyski. Jeśli taki pomysł wpadł Ci do głowy, szybko o nim zapomnij!
  3. Puste zakładki – jeśli dopiero planujesz uruchomienie jakiegoś działu czy dodanie nowej usługi, to poinformuj o tym klientom wtedy, gdy będzie już o czym ich informować. Fatalną praktyką jest umieszczanie na stronie pustych zakładek, pod którymi klient może znaleźć jedynie komunikat: „Strona w budowie” czy „Treści w przygotowaniu”. Wygląda to niepoważne i może wskazywać, że firma zawiesiła działalność.
  4. Błędy ortograficzne i językowetworząc stronę internetową naprawdę warto zainwestować w dobrej jakości teksty opisujące usługi i przedsiębiorstwo, które będzie się czytać jednym tchem. Takie treści znacznie zwiększają skuteczność witryny, a przede wszystkim zachęcają klientów do bliższego poznania firmy i budzą ich zaufanie. Amatorskie teksty, pełne błędów i frazesów, działają odwrotnie, dlatego przynoszą firmie szkodę.
  5. Nieaktualizowany blog – jeśli już decydujesz się umieścić blog na firmowej stronie www (to naprawdę dobry pomysł), musisz mieć pewność, że będzie on na bieżąco aktualizowany. Jeśli nie możesz dać takiej gwarancji, lepiej zrezygnuj z bloga lub załóż go pod innym adresem. Pusty, od dawna nieaktualizowany blog jest antyreklamą i każe klientom podejrzewać, że firma zwinęła żagle.

Każdy z tych elementów wpływa na negatywny odbiór strony i nie poprawi tego nawet świetny layout. W procesie projektowania witryny trzeba zwracać uwagę na szczegóły, które ostatecznie decydują o atrakcyjności strony.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry