Data wpisu: 19.07.2016

Fajne, ale niepotrzebne elementy strony internetowej – usuń, jeśli z nich nie korzystasz

Nowoczesna firmowa strona www powinna być maksymalnie funkcjonalna. Co to oznacza w praktyce? Między innymi to, że każdy element wbudowany w stronę powinien znajdować się tam w jakimś celu, czyli po kliknięciu przenieść do zakładki, strony zewnętrznej czy profilu w social media. Bywa jednak inaczej i wiele stron jest przepełnionych dodatkami, które są nieaktywne i jedynie pogarszają nawigację. Przedstawiamy najpopularniejsze przykłady.

Przyciski social media

Większość współczesnych stron korzysta z rozwiązań tego typu i to jest w porządku. Pod warunkiem jednak, że istnienie przycisku social media ma sens i firma faktycznie jest aktywna w mediach społecznościowych.

Jeśli jest inaczej i po kliknięciu w ikonę Facebooka oczom klientów ukaże się pusty profil, to będzie fatalnie rzutować na wizerunek firmy. Zasada jest prosta: chwalisz się profilami w mediach społecznościowych? Musisz je aktywnie prowadzić.

Blog firmowy

Bardzo modne i skuteczne narzędzie promocji, które jednak przerasta wiele firm. Na fali przekonania, że prowadzenie bloga jest koniecznością, przedsiębiorcy masowo wbudowują zakładki z aktualnościami w swoje strony internetowe. Wszystko super, ale pod warunkiem, że po przejściu do działu Blog użytkownik będzie miał co czytać.

Nagminne jest natomiast to, że blogi nie są uzupełniane przez wiele miesięcy, a pojawiające się sporadycznie wpisy są mało profesjonalne i wyraźnie napisane na siłę. Nie tędy droga. Jeśli nie masz czasu i ochoty na prowadzenie bloga firmowego, to albo z niego zrezygnuj, albo zatrudnij agencję.

Formularz kontaktowy

Klienci lubią formularze, bo dzięki nim mogą liczyć na błyskawiczną wycenę czy wyjaśnienie szczegółów oferty – nie muszą przy tym korzystać ze skrzynki, a zadanie pytania jest proste i szybkie. Dlatego strona internetowa powinna mieć wbudowany formularz kontaktowy.

Problem pojawia się w momencie, gdy na zapytania z formularza nikt nie odpowiada. Powody mogą być różne – najczęściej jest to wyznaczenie nieodpowiedniego pracownika do obsługi zapytań (który nie ma wiedzy lub czasu), zwykłe lenistwo lub podanie adresu, z którego żaden pracownik na bieżąco nie korzysta.

Taki formularz jest bezużyteczny, szkodzi wizerunkowi firmy i może spowodować drastyczny spadek liczby zapytań – wielu klientów nie będzie miało ochoty na ponowienie zapytania, ręczne wpisanie adresu e-mail czy wykonanie telefonu.

Każdy z tych elementów strony internetowej zalicza się do kanonu tworzenia witryn firmowych – możesz mieć niemal pewność, że wykonawca zaproponuje wbudowanie tych rozwiązań w strukturę strony. Pamiętaj jednak, że wymagają one bieżącej obsługi – w przeciwnym razie mogą szkodzić wizerunkowi firmy.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry