Data wpisu: 20.07.2022

Jak NIE zgłaszać swoich uwag do strony internetowej?

To normalne, że konsultując poszczególne etapy projektowania strony internetowej dla Twojej firmy będziesz mieć różne uwagi. Właśnie po to agencja interaktywna przedstawia Ci częściowe efekty swojej pracy – aby uzyskać konstruktywny feedback i zrealizować stronę, która jest zgodna z Twoimi oczekiwaniami. Pamiętaj jednak, że ważna jest tutaj odpowiednia forma zgłaszania swoich uwag. Czego nie powinieneś robić, aby nie utrudniać pracy agencji i tym samym nie opóźniać terminu uruchomienia strony?

Po terminie

Jeśli agencja przekazuje Ci jeden etap prac nad stroną i prosi o feedback np. w terminie 3 dni roboczych, to naprawdę nie odkładaj tego na ostatnią chwilę. Opóźniając przekazywanie swoich uwag dezorganizujesz pracę agencji, a to musi się odbić na terminie zakończenia projektu. Później są niepotrzebne pretensje, oskarżenia etc.

Uwagi od kilku pracowników z osobna

Takie sytuacje zdarzają się najczęściej wtedy, gdy realizujemy stronę internetową dla małej lub średniej firmy. Nie ma nic złego w tym, że pracodawca konsultuje wygląd i funkcjonalność witryny z pracownikami, chcąc poznać ich opinię.

Problem zaczyna się w momencie, gdy na skrzynkę mailową agencji zaczynają spływać dziesiątki maili od różnych pracowników zgłaszających jakieś uwagi. Temu nie podoba się kolor czcionki, tamtemu umiejscowienie formularza kontaktowego, jeszcze inny chce, aby przed nazwiskiem dodać mu „mgr” itd.

Zawsze należy zebrać uwagi od pracowników i przekazać je project managerowi w jednym mailu. Jest to dużo wygodniejsze dla agencji, a także wyklucza ryzyko, że jakieś zgłoszenie nie zostanie uwzględnione.

Telefonicznie

Rozumiemy, że jesteś przyzwyczajony do załatwiania spraw biznesowych przez telefon. Nie ma z tym żadnego problemu – możesz zadzwonić do project managera w godzinach jego pracy i omówić z nim swoje spostrzeżenia, podpytać o kilka rzeczy czy po prostu zgłosić uwagi. Pamiętaj jednak, aby na koniec wysłać jeszcze maila, w którym podsumujesz wszystko to, co powiedziałeś przez telefon.

Wszyscy jesteśmy tylko ludźmi, mamy zawodną pamięć, czasami czegoś nie dosłyszymy. Lepiej jest więc mieć wszystko „na papierze” – wysyłając maila zyskujesz pewność, że Twoje uwagi trafią do odpowiednich osób i będą uwzględnione podczas dalszych prac nad stroną.

Na koniec jeszcze jedna wskazówka: nigdy nie zgłaszaj uwag do strony internetowej pod wpływem emocji, czyli zaraz po otrzymaniu projektu. Oswój się z wyglądem witryny, na spokojnie przeczytaj zamieszczone teksty, poszukaj ewentualnych błędów i dopiero wtedy daj agencji rzetelny feedback.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry