Stworzenie strony internetowej jest bardzo odpowiedzialnym zadaniem, szczególnie w sytuacji, gdy ma to być witryna firmowa, wizerunkowa, prezentująca ofertę przedsiębiorstwa. Rozsądek podpowiada, aby w takim przypadku nie decydować się na półśrodki, jednak bywa z tym bardzo różnie. Wiele osób szuka w sieci porad typu: jak stworzyć stronę internetową? i za cenę własnego czasu chce uzyskać duże oszczędności. Czy to dobry pomysł? Niekoniecznie. Nie jest jednak tak, że jedyne rozwiązanie to zlecenie prac agencji. Do wyboru zawsze są przynajmniej 3 drogi.
Jest to jak najbardziej możliwe. Korzystając z mnóstwa porad zamieszczonych w sieci można przejść „domowy kurs tworzenia stron www” i zabrać się za przygotowanie witryny. W najlepszej sytuacji są osoby, które mają podstawowe umiejętności i wiedzę z zakresu szeroko pojętego webdesignu.
Samodzielne stworzenie strony internetowej najczęściej opiera się na skorzystaniu z gotowego szablonu (są darmowe, są i płatne, a ceny zachęcają) oraz darmowego systemu zarządzania treścią. Zdecydowanie największą popularnością cieszy się WordPress. Taki zestaw może dać naprawdę niezłe rezultaty, o ile ktoś ma doświadczenie w obsłudze WP i potrafi instalować różnego rodzaju wtyczki. Umiejętności graficzne nie są już tak ważne, ponieważ gotowy szablon zapewnia odpowiedni poziom estetyki i przyjemnie grupuje poszczególne sekcje na stronie.
Plusy:
Minusy:
W sieci można się natknąć na reklamy, których treść jest podejrzanie zachęcająca: „Profesjonalna strona internetowa tylko za 69 złotych!” i tym podobne. Oczywiście żaden projektant nie zrobi dobrej strony za takie pieniądze. Są to po prostu reklamy kreatorów stron www. Rozwiązania ciekawego, ale mającego dużo minusów, przynajmniej z punktu widzenia interesu biznesowego.
Kreatory to najczęściej narzędzia online. Użytkownik po wykupieniu usługi może sobie „zaprojektować” stronę korzystając z dostępnych, wbudowanych w szablon narzędzi. Zabawa jest przyjemna, szczególnie dla początkujących, ale efekt? No cóż, na pewno nie oryginalny. Stronę stworzoną w kreatorze można rozpoznać od razu. Prostota, szablonowość, wiele niemodnych już elementów itd. Pytanie brzmi więc: czy firma, która chce, aby ludzie jej ufali i zostawiali w niej swoje pieniądze, powinna się im tak zaprezentować?
Plusy:
Minusy:
Tutaj nie ma się za bardzo nad czym rozwodzić. Jeśli celem jest stworzenie profesjonalnej, skutecznej, wysokiej jakości strony www, to wybór doświadczonej agencji reklamowej będzie zdecydowanie najlepszą decyzją, jaką może podjąć przedsiębiorca. To trochę tak, jak z kolacją. Ważnych kontrahentów można oczywiście przyjąć w domu i podać im parówki, ale jednak w biznesie preferuje się wizyty w eleganckich restauracjach i jedzenie owoców morza.
Profesjonalna agencja zdejmuje z barków przedsiębiorcy większość obowiązków związanych z procesem tworzenia strony. Po wypełnieniu briefu wystarczy już tylko akceptować lub zgłaszać poprawki do poszczególnych etapów, a na końcu zachwycać się swoją stroną, która w 100% odpowiada wyobrażeniom.
Plusy:
Minusy:
Biorąc pod uwagę wszystkie argumenty zdecydowanie najlepszym wyborem dla przedsiębiorcy będzie zlecenie wykonania strony agencji. Oczywiście, że trzeba za to zapłacić i jest to najdroższa z opcji. Jednak w życiu, a już szczególnie w biznesie, dobre rzeczy nigdy nie są za darmo.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.