Redesign, czyli po prostu odświeżenie layoutu strony internetowej, to zupełnie normalne działanie, które powinna przejść każda marka z częstotliwością mniej więcej 3-5 lat. Strona w naturalny sposób się starzeje i po czasie wymaga czegoś nowego, co znów wyróżni firmę w branży i sprawi, że będzie atrakcyjna w oczach kolejnego pokolenia klientów. Przygotowanie nowej odsłony strony internetowej jest odpowiedzialnym i obszernym zadaniem, dlatego łatwo można tutaj popełnić błędy i zapomnieć o kilku istotnych szczegółach. Jakich? Przeczytaj.
Częstym błędem popełnianym przez firmy decydujące się na stworzenie nowej odsłony strony internetowej, jest zostawianie tekstów w niezmienionej formie. Jest praktycznie pewne, że po tych kilku latach teksty zaczynają trącić myszką i niekoniecznie będą dobrze pasować do nowego layoutu czy komunikacji marki. Poza tym część z nich z pewnością jest już nieaktualna.
Dlatego pamiętaj, aby przy okazji redesignu strony, dokładnie przyjrzeć się tekstom i rozważyć ich napisanie od nowa.
Każda firma co jakiś czas zmienia swoją ofertę, bo np. okazało się, że nie było dostatecznego zapotrzebowania na daną usługę czy produkt. W takiej sytuacji należy koniecznie zaktualizować ofertę na stronie internetowej, a redesign jest to tego świetną okazją. Nie wprowadzaj klientów w błąd, nie podawaj nieprawdziwych informacji, bo to zawsze działa na niekorzyść marki.
Jeśli np. masz restaurację, w której nie serwujesz już jajecznicy, to zmień menu na stronie. W przeciwnym razie może odwiedzić Cię klient kochający jajecznicę, który poczuje się oszukany i zrobi Ci wkoło pióra w Internecie.
Oczywistość. Nawet jeśli Twoja firma nie zmieniła siedziby, to jest wielce prawdopodobne, że zatrudniła nowych pracowników, a Ci mają nowe numery telefonów. Wszystkie dane kontaktowe znajdujące się na stronie internetowej muszą być w 100% aktualne, bo nietrudno sobie wyobrazić frustrację klienta, który nie może się do Ciebie dodzwonić, a po wysłaniu maila otrzymuje odpowiedzieć z nagłówkiem: MAILER DAEMON.
Najczęściej gnieżdżą się w tekstach opisujących ofertę lub starych wpisach na blogu i prowadzą do nieistniejących podstron. To duży problem z punktu widzenia SEO i jeden z powodów, dla których strona może nie być dobrze widoczna w wyszukiwarce. Przy okazji redesignu witryny zdecydowanie warto więc przeprowadzić prosty audyt SEO i sprawdzić, czy nie na stronie nie ma jakichś nieaktywnych linków.
Nie pomiń żadnego z tych elementów, ponieważ nawet drobiazg może mieć wpływ na to, że nowa odsłona strony internetowej wcale nie będzie lepsza od poprzedniej.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.