Data wpisu: 15.12.2023

Strona internetowa uboga w treść. Sprawdź, dlaczego to problem dla Twojego biznesu

Projektant strony internetowej skupia się na tym, aby witryna była maksymalnie funkcjonalna, estetyczna, wygodna w obsłudze, szybko się ładowała, a przy tym pozwala właścicielowi zrealizować podstawowy cel jej posiadania: czyli np. zwiększyć bezpośrednią sprzedaż produktów. Nie zapominajmy natomiast, że ogromny wpływ na ostateczny odbiór i skuteczność witryny ma zawarta na niej treść. Wielu przedsiębiorców kompletnie to bagatelizuje i inwestuje w ubogie w treść strony internetowe. Dlaczego to zły pomysł? Negatywne skutki zaniedbania sfery tekstowej na stronie omawiamy w naszym poradniku.

Utrudnione pozycjonowanie strony

Uboga treść bardzo utrudnia pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google, co z kolei jest warunkiem zwiększenia jej widoczności i tym samym ruchu na stronie. Google kładzie silny nacisk na to, aby rekomendować swoim użytkownikom odwiedzanie stron zasobnych w wartościową, merytoryczną treść.

Jeśli więc masz na witrynie same hasła, suche opisy techniczne produktów i sztampowe formułki o „firmie z wieloletnim doświadczeniem”, to spodziewaj się niskiej skuteczności działań SEO.

Niska wartość informacyjna

Strona pozbawiona treści nie jest atrakcyjna dla odwiedzających ją osób, ponieważ nie można się z niej niczego dowiedzieć. Pamiętaj, że potencjalni klienci wchodzą na stronę po konkretne informacje, w tym dotyczące oferty, jak i samej firmy. Jeśli raczysz ich lakonicznymi komunikatami, to nie dziw się, że czas wizyty na stronie wynosi kilkanaście sekund i nie kończy się nawet wysłaniem zapytania przez formularz kontaktowy.

Pamiętaj:

Brak rozbudowanej, jakościowej treści = niska wiarygodność strony i stojącej za nią marki.

Ryzyko większego zaangażowania w obsługę klienta

Jeśli z Twojej firmowej strony www nie można się niczego dowiedzieć, to zdeterminowany klient ostatecznie zasypie dział obsługi mailami i telefonami z prośbą o udzielenie odpowiedzi na swoje pytania. Jeśli takich klientów będzie więcej, to możesz się spodziewać natłoku pracy, której można łatwo uniknąć właśnie poprzez zwiększenie wartości informacyjnej witryny.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry