Sposobów na promowanie się w sieci jest bez liku, a najskuteczniejszymi są strategie oparte na tworzeniu wartościowych treści. Strona internetowa jest podstawowym miejscem ich publikacji, ale oczywiście ma ona przede wszystkim pełnić funkcję czysto komercyjną. Aby dotrzeć do możliwie największej grupy klientów należy też zdobyć ich zaufanie poprzez bezinteresowne dzielenie się wiedzą. Bezinteresowne oczywiście w teorii, bo skutkiem i tak ma być zwiększenie sprzedaży. Świetnie do tego modelu pasuje portal tematyczny, inaczej nazywany wortalem. Dlaczego warto pomyśleć o jego uruchomieniu?
O portalach internetowych słyszeli wszyscy – są to wirtualne „gazety”, na których publikowane są przeróżne treści, dotykające bardzo szerokiego zakresu tematycznego. Doskonałe i bardzo rozbudowane portale generują setki tysięcy, a nawet miliony wejść każdego dnia. Dlatego powoli stają się bardziej nośnikami reklamy, a nie wiedzy.
Inną funkcję mają wortale. Są to portale tematyczne, o bardzo zawężonym zakresie informacji. Publikowane na nich treści są ściśle związane z jedną dziedziną – np. psami, samochodami, odnawialnymi źródłami energii. Oczywiście przyciągają zdecydowanie mniej czytelników (przez ograniczenie tematyczne), jednak to okazuje się być ich marketingową siłą.
Odbiorcy wortali są bardzo wierni, dlatego łatwiej jest ich też przekonać do zakupu. Wchodzą na stronę w poszukiwaniu konkretnej wiedzy, uzyskują ją, a następnie, być może, zdecydują się sięgnąć po proponowane rozwiązanie. Szansa jest o wiele większa niż w przypadku zwykłej strony firmowej, ponieważ czytelnik nie ma tak silnej świadomości, że obcuje z przekazem stricte komercyjnym.
Potencjał reklamowy wortali jest ogromny. Można stworzyć portal tematyczny na dosłownie każdy temat, a najlepiej na taki ściśle związany z naszą branżą. Jeśli produkujemy wentylatory łazienkowe, warto pomyśleć o uruchomieniu wortalu na temat problemów z wilgocią w mokrych pomieszczeniach i metodach radzenia sobie z tym zjawiskiem. Gdy już opublikujemy serię wartościowych artykułów, możemy zacząć promować swoje produkty, oczywiście bez nachalnego ich reklamowania. Istotą wortalu nie jest bowiem bezpośrednia sprzedaż, ale przekonywanie do proponowanych przez nas rozwiązań w sposób merytoryczny.
Darmowa wiedza ma ogromną wartość w Internecie. Użytkownicy sieci są już mocno uodpornieni na klasyczną reklamę i artykuły sponsorowane, dlatego konsekwentnie szukają treści – przynajmniej na pierwszy rzut oka – napisanych bezinteresownie. Publikując takie teksty na swoim wortalu budujemy więź z czytelnikami, a każdy handlowiec wie, że pierwszym krokiem do sprzedaży jest nawiązanie dobrych relacji z klientem.
Najlepiej jest po prostu zgłosić się do agencji interaktywnej, która nam taki portal tematyczny zbuduje. Jest to dość drogie rozwiązanie (nawet uwzględniając późniejsze, ogromne korzyści), dlatego warto zainteresować się ofertami partycypacji w kosztach uruchomienia wortalu.
Dostawca takiej usługi zarabia na umieszczonych na stronie reklamach, ponosząc jednocześnie koszt prac programistycznych i graficznych. Po naszej stronie pozostaje pisanie i publikacja tekstów. Korzyści są obopólne, a największą wartością dla firmy jest znaczne zwiększanie zasięgu i budowanie merytorycznego zaplecza dla swoich usług.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.