To klasyczne pytanie pojawiające się w toku korespondencji z klientami. Aby uciąć wszelkie niedopowiedzenia i kompleksowo wyjaśnić tę kwestię publikujemy wpis, który rozwieje Wasze wątpliwości. Nie, nikt w studiu graficznym nie pracuje za darmo i nie należy tego absolutnie oczekiwać. Dziwi zatem, że wciąż wiele osób tak właśnie do tej sprawy podchodzi sądząc, że zamówiony projekt graficzny zostanie im dostarczony w niezliczonej ilości wersji.
Formalnie praca studia graficznego nie różni się niczym od pracy mechanika samochodowego, malarza pokojowego czy glazurnika. Dlaczego? Zastanówcie się: czy wpadlibyście na pomysł, że po podaniu przez fachowców ceny realizacji usługi będziecie mogli w ramach tej ceny zażądać od nich np. pięciokrotnego wykonania tego samego zadania? Nie bardzo, prawda?
Malarz nie pomaluje Wam ścian na 5 różnych kolorów, abyście mogli ocenić, który podoba się Wam najbardziej. Mechanik nie będzie 5 razy wymieniać oleju silnikowego, abyście mogli sprawdzić, na którym jednostka pracuje najlepiej. Glazurnik nie ułoży dekorów w 5 różnych miejscach, bo nie możecie się zdecydować, gdzie będą pasować najlepiej.
Tak samo jest z profesjonalnym studiem graficznym. Jeśli zamawiamy w nim projekt, to jasne jest, że wycena obejmuje realizację jednego projektu z dopuszczeniem ewentualnych poprawek (najczęściej 1-2). Jeśli w grę wchodzą bardzo proste zadania (przygotowanie kartki okolicznościowej czy ulotki), to możliwe jest dostarczenie kilku projektów, jednak klient musi wybrać tylko jeden z nich. Nie otrzyma wszystkich w ramach jednej ceny!
Nie, o ile powierzymy realizację projektu fachowcom. Każde profesjonalne studio graficzne przed przystąpieniem do pracy bardzo dokładnie bada oczekiwania klienta, prosi o wypełnienie briefu i przesłanie różnych materiałów. Opiekun projektu odbywa z klientem co najmniej kilka rozmów i wymienia z nim sporo maili, aby mieć pewność, że obie strony dobrze się rozumieją.
Takie działanie bardzo minimalizuje wszelkie pomyłki i raczej nie należy się obawiać, że finalny projekt nie spełni naszych oczekiwań. Oczywiście, to praca kreatywna i wyobrażenie klienta może jednak odbiegać od tego, co otrzyma od studia graficznego. Wówczas jednak możliwe są dwa wyjścia:
Oczywiście klient jeszcze przed przystąpieniem do realizacji może sobie zażyczyć przygotowania kilku projektów do wyboru, ale musi o tym życzeniu poinformować wcześniej wykonawcę – wówczas zmieni się wycena usługi.
Pamiętajcie, że studiu graficznemu także bardzo zależy na tym, aby zrealizowany projekt w 100% odpowiadał oczekiwaniom klienta. Wówczas bowiem współpraca zakończy się sympatyczną wymianą maili, opłaceniem usługi, a w portfolio wykonawcy znajdzie się kolejna zadowolona firma, która będzie dalej polecać jego usługi. Nie ma jednak możliwości, aby studio graficzne realizowało projekt za wszelką cenę – obowiązują tu konkretne zasady, których muszą się trzymać obie strony.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.