Data wpisu: 20.12.2015

Studio graficzne? Nie tylko do projektowania ulotek!

Skróty myślowe – stosujemy je wszyscy, co często prowadzi do poważnych nieporozumień. Szczególnie niekorzystne mogą być one w biznesie. Wciąż zdarza się, że nasi klienci są święcie przekonani, iż profesjonalne studio graficzne może im zaproponować co najwyżej przygotowanie projektu graficznego ulotki, może jeszcze jakiejś reklamy banerowej. To oczywiście nieprawda, bo możliwości i zakres usług studia jest znacznie szerszy. Szczególnie dziś, gdy tak liczy się odpowiednia prezentacja wizerunku firmy. W czym jeszcze może Ci pomóc studio grafiki?

Obecność w Internecie

Jest konieczna, aby firma mogła choć spróbować powalczyć o przychylność klientów. Można spokojnie założyć, że jest kwestią kilkunastu lat, gdy nastąpi niemal całkowite przejście działań marketingowych na grunt Internetu. Opiera się jeszcze telewizja, ale powoli odpada z tego wyścigu radio, prasa, a nawet outdoor.

Dlatego tak ważne jest, aby firma startująca z biznesem dobrze zaplanowała swoje działania promocyjne w sieci. Od czego zacząć? Oczywiście od strony internetowej. Profesjonalne studio graficzne musi mieć udział w jej tworzeniu, bo bez grafiki – ładnej, efektownej, ale też funkcjonalnej – witryna po prostu nikogo nie zainteresuje.

Na tym nie koniec. Rozsądna firma będzie wykorzystywać Internet do szeroko zakrojonych działań marketingowych także na innych płaszczyznach. Z pewnością prędzej czy później pomyślisz o reklamach banerowych na portalach lub w ramach programu reklamowego Google. Kwestia tego, czy klienci będą w ten baner klikać, leży wyłącznie w kreatywności grafika i pomysłowości copywritera.

Internet jest przede wszystkim nośnikiem treści, dlatego firmy chcące w nim zaistnieć muszą stawiać na dostarczanie swoim klientom wartościowej wiedzy. Można to zrobić poprzez blog firmowy lub portal tematyczny – ich budowa także nie może się obejść bez udziału studia graficznego.

Reklama zewnętrzna – grafika jest jej podstawą

Żyjemy w kulturze obrazkowej i to się przez długi czas nie zmieni. Stąd nadal tak duża popularność reklamy zewnętrznej. Outdoor nie angażuje tak bardzo jak Internet czy telewizja, ale jego odpowiednie wykorzystanie naprawdę może przynieść firmie duże korzyści. Pod warunkiem oczywiście, że reklama będzie się świetnie prezentować.

Profesjonalne studio graficzne przygotuje więc dla Ciebie projekt baneru, siatki oplatającej budynek lub plakatów. Umieszczenie takich reklam jest dość kosztowne, dlatego naprawdę trzeba postawić na jakość nośnika, która zagwarantuje zwrot inwestycji w postaci napływu klientów.

Materiały poligraficzne – docieraj do klientów bezpośrednio

Klienci lubią mieć poczucie, że są w centrum zainteresowania promującej się firmy. Aby im to zapewnić, trzeba co jakiś czas prowadzić działania oparte na marketingu bezpośrednim. W tej strategii świetnie sprawdzają się wszelkie materiały poligraficzne.

Kolportując ulotki, rozdając wizytówki i foldery, wręczając ofertę w teczce firmowej dbasz o prawidłową prezentację marki i wspomagasz budowanie jej świadomości. Oczywiście nie musimy tłumaczyć, że każdy taki nośnik wymaga profesjonalnego zaprojektowania zgodnie z interesem firmy.

Do tego dochodzi jeszcze reklama tzw. mobilna (stoiska, rollboardy czy „potykacze”) oraz umieszczana na samochodach i środkach komunikacji miejskiej. W każdym z tych przypadków niezbędny jest odpowiedni projekt graficzny, który będzie decydował o skuteczności działań promocyjnych.

Jak widzisz, studio graficzne będzie wspierać Twój biznes na praktycznie każdym kroku związanym z marketingiem. Będzie, o ile rzeczywiście poważnie podchodzisz do kwestii budowania wizerunku marki.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry