Logo to znak graficzny, który może być elementem logotypu (składającego się również z sygnetu oraz sloganu), ale coraz częściej stanowi jedyną wizualną część wizerunku marki. Mówimy wówczas o logo typograficznym, czyli takim, w którym zastosowano wyłącznie tekst zapisany odpowiednio dobraną czcionką (inaczej fontem). Logo typograficzne jest bardzo modnym rozwiązaniem, idealnie wpisującym się w trend minimalistycznego projektowania grafiki na potrzeby budowania marki. Jakie są zalety takiego logo? Czy będzie ono dobrym wyborem także dla Twojego brandu? Sprawdź to w naszym poradniku.
Nieprzypadkowo na taki rodzaj logo zdecydowały się największe i najcenniejsze marki świata, w tym z branży modowej oraz produktów luksusowych. Można tutaj wymienić chociażby Zarę, Dior, Pradę czy Gucci.
Logo typograficzne jest minimalistyczne, a tym samym doskonale podkreśla prestiż marki. Ta zasada działa także w przypadku tych brandów, które jeszcze nie wypracowały sobie powszechnej rozpoznawalności, ale chcą zacząć proces brandingu z wysokiego C i jednoznacznie kojarzyć się z klientom z takimi wartościami, jak prestiż, luksus, zaufanie, bezpieczeństwo, klasa etc.
Nie ma przypadku w tym, że coraz mniej marek z branży Hight-Tech albo całkowicie rezygnuje z rozbudowanych logotypów, albo już od momentu rynkowego debiutu komunikuje się z klientami w sposób oszczędny w formie graficznej. Przykładami mogą być Samsung, Intel, Nokia, Sony czy Dell.
Idąc tym tropem można więc uznać, że logo typograficzne idealnie pasuje do marek, które chcą być kojarzone z nowoczesnością, funkcjonalnością, rozwiązywaniem problemów oraz wysoką jakością oferowanych produktów.
Zauważ, że na logo typograficzne najczęściej decydują się te marki, które oferują produkty w wysokich cenach i nie muszą wcale rywalizować o klientów promocjami, rabatami etc. (wręcz byłoby to źle postrzegane). Tak komfortowa sytuacja wynika z tego, że są to marki o mocnej pozycji rynkowej, którą dodatkowo podkreślają poprzez logo pozbawione jakichkolwiek elementów towarzyszących, zwykle w jednolitej kolorystyce.
Takie logo komunikuje klientom, że marka jest świadoma swojego potencjału, niczego nie ukrywa, nie musi też walczyć o bycie zapamiętaną poprzez stosowanie infantylnych zabiegów graficznych (np. kontrowersyjny sygnet). Nazwa marki jest wszystkim – to ona składa obietnicę jakości produktu oraz jest czymś, z czym chcą się utożsamiać klienci.
Logo typograficzne ma również tę zaletę, że w żaden sposób nie ogranicza nam pola manewru, gdyby w przyszłości zapadła decyzja o konieczności jego zmodernizowania. O wiele łatwiej (i mniej ryzykownie z punktu widzenia opinii odbiorców marki) jest zastosować nowy font niż np. usunąć sygnet, do którego wszyscy zdążyli się już przyzwyczaić.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.