Logo, czyli znak towarowy marki, to kluczowy element jej wizerunku. Każdy z nas bezbłędnie przyporządkuje logo do takich marek jak Nike, Adidas, Audi czy Apple, ponieważ jesteśmy oswojeni z ich znakami towarowymi. Czy jednak wiesz, że każda z tych marek ma za sobą już kilkakrotne odświeżenie logo? Być może czas najwyższy zrobić to samo z Twoim znakiem towarowym? Sprawdź, jak się za to zabrać.
Pomysł odświeżenia logo marki musi mieć jakieś źródło. Być może masz wrażenie, że obecny znak nie przystaje już do rynkowych standardów? Może logo zostało zaprojektowane kilkanaście lat temu, po części w sposób amatorski, a w tym czasie Twoja marka wypracowała sobie silną pozycję na rynku i zwyczajnie nie przystoi jej posługiwać się takim znakiem?
Poświęć trochę czasu na zastanowienie się, co Ci nie pasuje w obecnym logo i spisz sobie wszystkie swoje oczekiwania – to bardzo ułatwi wycenę studiu graficznemu, które będzie odpowiedzialne za odświeżenie znaku.
Ważnym etapem poprzedzającym odświeżenie logo jest przyjrzenie się sytuacji rynkowej. Sprawdź, jakimi znakami towarowymi posługuje się Twoja konkurencja. Czerpanie z dobrych wzorców nie jest niczym złym. Jeśli logo Twojej marki wyraźnie nawiązuje do niskich cen, podczas gdy na przestrzeni ostatnich lat zmieniły się oczekiwania konsumentów i bardziej stawiają oni na jakość produktów (co akcentują logotypy konkurencyjnych marek), to jak najbardziej jest tutaj pole do wprowadzenia zmian.
Wielu przedsiębiorców popełnia klasyczny błąd polegający na tym, że postrzegają swoją grupę docelową bez uwzględniania upływającego czasu. Ktoś, kto dziś ma 40 lat, myśli i postępuje zupełnie inaczej niż 40-latek w minionym stuleciu.
Dlatego poważnie się zastanów, czy aby na pewno obecne logo pod względem designu, kolorystyki i typografii (czcionki) wpisuje się w oczekiwania współczesnych przedstawicieli grupy docelowej Twojej marki.
Rada
Sprawdź również, czy logo odpowiada aktualnej ofercie i wartościom marki. Jeśli pod tym względem zaszły w ostatnich latach spore zmiany, to znak towarowy może wymagać odświeżenia.
Efekt Diderota to pułapka ponoszenia coraz wyższych kosztów w związku z dokonaniem jednorazowego zakupu (np. kupujesz nową sofę do salonu, do której teraz nie pasują pozostałe meble i trzeba je wymienić). Ten efekt niestety wystąpi również w przypadku odświeżenia logo marki.
Na pewno okaże się, że odświeżone logo mocno odstaje jakościowo (na plus) w stosunku do strony internetowej i pozostałych projektów graficznych. Przygotuj się więc na nieco większą inwestycję w markę.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.