Data wpisu: 30.06.2016

5 najważniejszych zasad stworzenia skutecznej kampanii e-mail marketingowej

E-mali marketing wcale nie odszedł w niepamięć i nadal może być skutecznym narzędziem reklamy. Pod warunkiem, że firma użyje go w odpowiedni sposób. Granica między wartościowym, inspirującym i skutecznym mailem reklamowym a SPAM-em jest bardzo cienka. Jak jej nie przekroczyć? Jak zachęcić odbiorców do otwarcia naszej wiadomości? Oto 5 najważniejszych zasad.

  1. Odpowiednie targetowanie – brzydkie słowo, ale idealnie oddaje sens uruchomienia kampanii e-mail marketingowej. Wiadomości muszą trafić do osób, które naprawdę mogą być zainteresowane tematem. Maile trafiające do przypadkowych odbiorców od razu lądują w koszu (firma traci pieniądze), ale mogą też zostać odebrane jako działania nachalne, co rzutuje na wizerunku firmy podpisującej się pod wiadomościami.
  2. Personalizacja – ma ścisły związek z targetowaniem. Jeśli firma wie, do kogo adresuje wiadomości kto może je otwierać, to dużo łatwiej będzie jej stworzyć adekwatną treść. Skuteczne są te maile, które sprawiają wrażenie, jakby zostały zaadresowane specjalnie do wybranego odbiorcy. Dlatego dobrze jest w treści skracać dystans, używać bezpośrednich zwrotów (niekoniecznie grzecznościowych) i odwoływać się do doświadczeń odbiorcy (np. jeśli mail jest adresowany do matek, to można w treści wspomnieć o problemach z wychowaniem dzieci czy z karmieniem piersią).
  3. Rzadziej, czyli lepiej – kiepskim pomysłem na prowadzenie kampanii e-mail marketingowej jest przyjęcie frontalnego ataku. Jeśli maile będą trafiać do skrzynek klientów z absurdalnie dużą częstotliwością, to w końcu należy spodziewać się odwrotnego skutku. Maile będą ignorowane, a ich nadawca uznany za akwizytora. Lepiej jest wysłać naprawdę świetnego maila z rewelacyjną treścią raz w miesiącu niż 5 kiepskich wiadomości w tygodniu.
  4. Lepsza własna baza odbiorców – jasne, że można tanio kupić pokaźną bazę adresów e-mail i rozesłać wiadomości na wszystkie z nich. Pytanie tylko: po co? Takie działanie skończy się bardzo niskim współczynnikiem otwarć. Dużo lepszym pomysłem jest sukcesywne zbudowanie własnej bazy odbiorców, którzy naprawdę będą zainteresowani produktem/usługą, bo już wcześniej zostawili nam swój adres e-mail. Jak ich do tego zachęcić? Daj coś, co użytkownicy chętnie wymienią na swoje dane (np. darmowy poradnik).
  5. Zasady techniczne – tytuł wiadomości musi być krótki, ale bardzo atrakcyjny – on jest tutaj najważniejszy. Sama treść nie może być długa i nużąca. Wystarczy kilka zdań wprowadzających do tematu i zachęcających do pobrania załącznika czy kliknięcia w link. Trzeba pamiętać, że ludzie najczęściej odbierają maile w pracy, nie mają więc czasu na czytanie elaboratów czy zastanawianie się, co też autor miał na myśli.

Dzięki tym zasadom można stworzyć ciekawą i skuteczną kampanię e-mail marketingową, która przy relatywnie niewysokim koszcie przyniesie firmie wymierne korzyści. Przede wszystkim jednak nie pogorszy jej wizerunku.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry