Kreatywność to kluczowa cecha osób pracujących w branży reklamowej. Jednak sam pomysł to za mało, aby móc przeprowadzić skuteczną kampanię marketingową. Niezbędne jest jeszcze doświadczenie, które pozwala ocenić, czy dana koncepcja rzeczywiście sprawdzi się w konkretnym przypadku. Na rynku działa mnóstwo początkujących agencji reklamowych i freelancerów, którzy tego doświadczenia nie mają. Paradoksalnie w tym wpisie pokażemy Ci plusy zatrudnienia niedoświadczonej agencji, bo takie też istnieją.
W każdej branży sprawdza się romantyczna zasada „Sturm und Drang” czyli buntu i naporu. Młodzi ludzie rozpoczynający swoje kariery w reklamie są pełni świeżego spojrzenia na rzeczywistość i bardzo chętni do pracy. W dodatku agencja musi się jakoś utrzymać na rynku, dlatego – poza atrakcyjnymi cenami – oferuje także pełne zaangażowanie na rzecz projektu klienta.
Pisząc obrazowo: jeśli szukasz wykonawcy, który w 100% poświęci się Twojemu zleceniu, to zatrudnij agencję reklamową bez doświadczenia. Jest praktycznie pewne, że taki zespół nie ma jeszcze dużego portfolio klientów, a więc nie musi dzielić sił pomiędzy różne projekty. To bez wątpienia korzyść dla Ciebie.
Rynek reklamy jest niesamowicie konkurencyjny i każda kolejna agencja ma bardzo utrudnione zadanie na samym starcie. Jak przekonać do siebie klientów? Jak przyciągnąć pierwsze zlecenia? Masz rację: ceną. Choć większość naszych koleżanek i kolegów zarzeka się, że nie zaniża cen, to doskonale wiemy, że jest inaczej. Nie dziwi nas już, gdy klient przesyła nam kontrofertę na wykonanie jego strony internetowej, o połowę niższą niż nasza.
Jeśli jakość ma dla Ciebie drugorzędne znaczenie, a liczy się przede wszystkim atrakcyjna cena realizacji zlecenia, rozpocznij współpracę z niedoświadczoną agencją. Nie twierdzimy, że wyjdzie słabo, ale na pewno ryzyko przykrego efektu jest znacznie większe. No ale będzie tanio.
Tutaj nawiązujemy do wspomnianego wcześniej zaangażowania. Początkująca agencja interaktywna, a już szczególnie freelancer, stanie na głowie, byle tylko dotrzymać bardzo krótkiego terminu realizacji – to także jedna z form przyciągania klientów. Strona internetowa w 2 dni? Bez problemu. 30 artykułów na blog w ciągu 24 godzin? Pewnie.
Nie będziemy analizować kwestii jakości realizacji, bo masz swój rozum i domyślasz się, że może być z tym krucho. Krótki czas realizacji to jednak znak, że agencja nie ma innych klientów. Jeśli Ci to nie przeszkadza i godzisz się, by Twój projekt powstawał w chorym tempie (również w nocy), to jak najbardziej podejmij współpracę z niedoświadczoną agencją.
Pamiętaj jednak, że te plusy wcale nie muszą równoważyć minusów. Początkujące agencje też mają prawo zdobywać doświadczenie, a najlepiej robi się to na kampaniach klientów. Pytanie, czy chcesz, aby była to właśnie Twoja kampania.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.