Data wpisu: 07.11.2017

Chcesz zatrudnić agencję bez doświadczenia? Poznaj plusy tego wyboru

Kreatywność to kluczowa cecha osób pracujących w branży reklamowej. Jednak sam pomysł to za mało, aby móc przeprowadzić skuteczną kampanię marketingową. Niezbędne jest jeszcze doświadczenie, które pozwala ocenić, czy dana koncepcja rzeczywiście sprawdzi się w konkretnym przypadku. Na rynku działa mnóstwo początkujących agencji reklamowych i freelancerów, którzy tego doświadczenia nie mają. Paradoksalnie w tym wpisie pokażemy Ci plusy zatrudnienia niedoświadczonej agencji, bo takie też istnieją.

Zaangażowanie

W każdej branży sprawdza się romantyczna zasada „Sturm und Drang” czyli buntu i naporu. Młodzi ludzie rozpoczynający swoje kariery w reklamie są pełni świeżego spojrzenia na rzeczywistość i bardzo chętni do pracy. W dodatku agencja musi się jakoś utrzymać na rynku, dlatego – poza atrakcyjnymi cenami – oferuje także pełne zaangażowanie na rzecz projektu klienta.

Pisząc obrazowo: jeśli szukasz wykonawcy, który w 100% poświęci się Twojemu zleceniu, to zatrudnij agencję reklamową bez doświadczenia. Jest praktycznie pewne, że taki zespół nie ma jeszcze dużego portfolio klientów, a więc nie musi dzielić sił pomiędzy różne projekty. To bez wątpienia korzyść dla Ciebie.

Ceny

Rynek reklamy jest niesamowicie konkurencyjny i każda kolejna agencja ma bardzo utrudnione zadanie na samym starcie. Jak przekonać do siebie klientów? Jak przyciągnąć pierwsze zlecenia? Masz rację: ceną. Choć większość naszych koleżanek i kolegów zarzeka się, że nie zaniża cen, to doskonale wiemy, że jest inaczej. Nie dziwi nas już, gdy klient przesyła nam kontrofertę na wykonanie jego strony internetowej, o połowę niższą niż nasza.

Jeśli jakość ma dla Ciebie drugorzędne znaczenie, a liczy się przede wszystkim atrakcyjna cena realizacji zlecenia, rozpocznij współpracę z niedoświadczoną agencją. Nie twierdzimy, że wyjdzie słabo, ale na pewno ryzyko przykrego efektu jest znacznie większe. No ale będzie tanio.

Krótkie terminy

Tutaj nawiązujemy do wspomnianego wcześniej zaangażowania. Początkująca agencja interaktywna, a już szczególnie freelancer, stanie na głowie, byle tylko dotrzymać bardzo krótkiego terminu realizacji – to także jedna z form przyciągania klientów. Strona internetowa w 2 dni? Bez problemu. 30 artykułów na blog w ciągu 24 godzin? Pewnie.

Nie będziemy analizować kwestii jakości realizacji, bo masz swój rozum i domyślasz się, że może być z tym krucho. Krótki czas realizacji to jednak znak, że agencja nie ma innych klientów. Jeśli Ci to nie przeszkadza i godzisz się, by Twój projekt powstawał w chorym tempie (również w nocy), to jak najbardziej podejmij współpracę z niedoświadczoną agencją.

Pamiętaj jednak, że te plusy wcale nie muszą równoważyć minusów. Początkujące agencje też mają prawo zdobywać doświadczenie, a najlepiej robi się to na kampaniach klientów. Pytanie, czy chcesz, aby była to właśnie Twoja kampania.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry