Chcesz zatrudnić agencję bez doświadczenia? Poznaj plusy tego wyboru

Data wpisu: 07.11.2017
Zdjęcie główne #1366 - Chcesz zatrudnić agencję bez doświadczenia? Poznaj plusy tego wyboru

Kreatywność to kluczowa cecha osób pracujących w branży reklamowej. Jednak sam pomysł to za mało, aby móc przeprowadzić skuteczną kampanię. Niezbędne jest jeszcze doświadczenie, które pozwala ocenić, czy dana koncepcja rzeczywiście sprawdzi się w konkretnym przypadku. Na rynku działa mnóstwo początkujących agencji i freelancerów, którzy tego doświadczenia nie mają. Paradoksalnie w tym wpisie pokażemy Ci plusy zatrudnienia niedoświadczonej agencji, bo takie też istnieją.

Zaangażowanie

W każdej branży sprawdza się romantyczna zasada „Sturm und Drang” czyli buntu i naporu. Młodzi ludzie rozpoczynający swoje kariery w reklamie są pełni świeżego spojrzenia na rzeczywistość i bardzo chętni do pracy. W dodatku agencja musi się jakoś utrzymać na rynku, dlatego – poza atrakcyjnymi cenami – oferuje także pełne zaangażowanie na rzecz projektu klienta.

Pisząc obrazowo: jeśli szukasz wykonawcy, który w 100% poświęci się Twojemu zleceniu, to zatrudnij agencję reklamową bez doświadczenia. Jest praktycznie pewne, że taki zespół nie ma jeszcze dużego portfolio klientów, a więc nie musi dzielić sił pomiędzy różne projekty. To bez wątpienia korzyść dla Ciebie.

Ceny

Rynek reklamy jest niesamowicie konkurencyjny i każda kolejna agencja ma bardzo utrudnione zadanie na samym starcie. Jak przekonać do siebie klientów? Jak przyciągnąć pierwsze zlecenia? Masz rację: ceną. Choć większość naszych koleżanek i kolegów zarzeka się, że nie zaniża cen, to doskonale wiemy, że jest inaczej. Nie dziwi nas już, gdy klient przesyła nam kontrofertę na wykonanie jego strony internetowej, o połowę niższą niż nasza.

Jeśli jakość ma dla Ciebie drugorzędne znaczenie, a liczy się przede wszystkim atrakcyjna cena realizacji zlecenia, rozpocznij współpracę z niedoświadczoną agencją. Nie twierdzimy, że wyjdzie słabo, ale na pewno ryzyko przykrego efektu jest znacznie większe. No ale będzie tanio.

Krótkie terminy

Tutaj nawiązujemy do wspomnianego wcześniej zaangażowania. Początkująca agencja, a już szczególnie freelancer, stanie na głowie, byle tylko dotrzymać bardzo krótkiego terminu realizacji – to także jedna z form przyciągania klientów. Strona internetowa w 2 dni? Bez problemu. 30 artykułów na blog w ciągu 24 godzin? Pewnie.

Nie będziemy analizować kwestii jakości realizacji, bo masz swój rozum i domyślasz się, że może być z tym krucho. Krótki czas realizacji to jednak znak, że agencja nie ma innych klientów. Jeśli Ci to nie przeszkadza i godzisz się, by Twój projekt powstawał w chorym tempie (również w nocy), to jak najbardziej podejmij współpracę z niedoświadczoną agencją.

Pamiętaj jednak, że te plusy wcale nie muszą równoważyć minusów. Początkujące agencje też mają prawo zdobywać doświadczenie, a najlepiej robi się to na kampaniach klientów. Pytanie, czy chcesz, aby była to właśnie Twoja kampania.

Autor wpisu: Soluma

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.