Fotoalbum: świetne narzędzie promocji biznesu!

Data wpisu: 11.06.2019

Fotoalbumy kojarzymy niemal wyłącznie z okazjami prywatnymi. To popularny prezent na urodziny, Dzień Dziadka czy Babci oraz święta. Tymczasem fotoalbum może również pełnić funkcję nośnika reklamy, wpływając na profesjonalizację wizerunku firmy. Wciąż niewiele przedsiębiorstw z tego korzysta, dlatego bądź jednym z pierwszych i daj się zauważyć klientom oraz kontrahentom!

Fotoalbum jako prezent dla partnera biznesowego

W rozumieniu biznesowym fotoalbum może być świetną alternatywą dla klasycznego folderu reklamowego. Oba te produkty poligraficzne różni to, że w przypadku fotoalbumu zdecydowanie najważniejszy jest obraz. Wykorzystujemy w nim sugestywne, efektowne zdjęcia, które prezentują możliwości czy dokonania danego przedsiębiorca. Tekstu jest mało lub nie ma go wcale – zwykle stosuje się jedynie krótki wstęp oraz ewentualnie podpisy pod fotografiami.

Efekt? Fotoalbum przegląda się szybko i z dużą przyjemnością. Nie trzeba czytać długich fragmentów tekstu, co pozwala się skupić na kluczowej kwestii, czyli właśnie fotografiach. Partner biznesowy, który otrzyma taki upominek, od razu spojrzy na kontrahenckie przedsiębiorstwo z dużym uznaniem. Nawet mała firma może dzięki temu urosnąć do rangi poważnego usługodawcy czy wykonawcy, który jest gotów realizować ambitne projekty.

Fotoalbum to bardzo pożądany prezent, mogący stanowić atrakcyjny zamiennik typowych i – nie oszukujmy się – nieco już nudnych gadżetów reklamowych. To świetny pomysł na upominek z okazji np. zakończenia realizacji wspólnego projektu. Fotoalbum może również wpłynąć na decyzję partnera o przedłużeniu współpracy.

Idealny wybór na targi czy konferencję branżową

Marketing bezpośredni wciąż ma dużą moc i korzysta z niego mnóstwo firm, które z uwagi na specyfikę prowadzonego biznesu, po prostu muszą „wychodzić” do klienta. Klasycznym przykładem realizacji tej strategii jest udział w różnego rodzaju imprezach branżowych, jak targi, konferencje, śniadania biznesowe, sympozja itd.

Wybierając się na takie wydarzenie nie można oczywiście przyjść z pustymi rękami. Same wizytówki i teczki reklamowe to dziś trochę za mało, by przykuć uwagę potencjalnych klientów. Trzeba im dać coś „ekstra”, a tym czymś może być właśnie fotoalbum. To efektowny, bardzo profesjonalny nośnik informacji na temat firmy, obok którego nikt nie przejdzie obojętnie. Inwestycja w fotoalbumy daje więc gwarancję zwiększenia rozpoznawalności marki przedsiębiorstwa.

Ponadto fotoalbum może pełnić rolę sentymentalnego upominku dla pracowników, zwłaszcza tych odchodzących lub świeżo zatrudnionych. Taki prezent doskonale wpisuje się w strategię employer branding, czyli kreowania wizerunku profesjonalnego, atrakcyjnego pracodawcy.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski