Data wpisu: 17.05.2017

5 sposobów na employer branding

Employer branding to w wolnym tłumaczeniu działania na rzecz wizerunku marki jako pracodawcy. Wiele firm, które już zapracowały sobie na rozpoznawalność, szuka dla siebie innych opcji promocji, a jedną z najciekawszych taktyk jest budowanie renomy wiarygodnego, atrakcyjnego pracodawcy. Jest to szczególnie ważne w przypadku przedsiębiorstw, które stale potrzebują rąk do pracy, ale albo nie mogą ich znaleźć, albo nie mogą zaoferować na tyle korzystnych warunków płacowych, by podkupić specjalistów konkurencji.  W dzisiejszym wpisie przedstawimy Ci 5 świetnych i niedrogich sposobów na skuteczny employer branding.

  1. Zakładka „Praca” na stronie www – sama jej obecność nie wystarczy. Trzeba jeszcze zadbać o poruszający, ale licujący z wizerunkiem firmy tekst. Najlepiej jest zwracać się bezpośrednio do potencjalnego kandydata, bez używania frazesów o „stabilnych warunkach zatrudnienia”. Osoba zainteresowana podjęciem pracy w firmie już po przeczytaniu wstępu do zakładki powinna być przekonana, że chce wysłać aplikację.
  2. Działania w mediach społecznościowych – nie tylko na Facebooku czy Google+, ale też na portalach kariery, jak LinkedIN czy Goldenline. Firma może się tam znakomicie zaprezentować i przekonać społeczność, że realizuje ciekawe projekty, w których warto brać udział. Oczywiście podstawą jest profesjonalnie stworzony profil.
  3. Blog firmowy – w przypadku działań typu employer branding celem prowadzenia bloga nie jest zwiększenie świadomości marki jako takiej, ale pokazanie użytkownikom sieci, że firma jest zwyczajnie fajna, wiarygodna, stwarza pracownikom dobre warunki do rozwoju zawodowego, podejmuje ciekawe i ambitne projekty – dlatego warto je opisywać.
  4. YouTube – to świetny kanał dystrybucji treści marketingowych, ale nie tylko tych związanych bezpośrednio z ofertą sprzedażową. Bardzo fajnym pomysłem na prowadzenie działań employer brandingowych jest opublikowanie serii filmików pokazujących pracę w firmie od kuchni. Liczy się atrakcyjna realizacja, wiarygodność (filmy nie muszą być idealne pod kątem reżyserskim), wypowiedzi pracowników. To na pewno chwyci!
  5. Ogłoszenia w mediach branżowych – osoby naprawdę zainteresowane obszarem działalności firmy z pewnością odwiedzają portale branżowe i to tam będą szukać ciekawych ogłoszeń o pracę. Z punktu widzenia idei employer branding mniej istotne jest publikowanie ogłoszeń na standardowych portalach kariery. Ogłoszenie zamieszczone na poczytnym portalu branżowym nie tylko zwiększa szansę, że będą się zgłaszać specjaliści i pasjonaci, ale także pozwala zwiększyć świadomość marki w grupie docelowej.

Prowadząc działania w ramach employer branding trzeba jednak pamiętać o kluczowej kwestii: wiarygodności. Żadna kampania reklamowa nie przyniesie skutku, jeśli firma będzie zwyczajnie nieszczera. Złe opinie byłych pracowników zamieszczone na różnych forach internetowych zniszczą wszelkie działania. Dlatego jeśli chcesz promować markę jako wiarygodnego i atrakcyjnego pracodawcę, najpierw zadbaj o to, aby było to prawdą.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry