Data wpisu: 14.06.2015

Gigantyczny tort do podziału. Rynek reklamy mobilnej będzie wart ponad 100 miliardów dolarów!

O bardzo szybkim wzroście wydatków na reklamę mobilną czytaliście na naszym blogu już nie raz, ale tym razem mamy dla Was najświeższe przewidywania, które nie pozostawiają złudzeń – mobile rządzi i rządzić będzie. Według prestiżowego eMarketera już w 2016 roku należy się spodziewać, że wartość rynku reklamy mobilnej w skali globalnej przekroczy 100 miliardów dolarów. Co więcej, kampanie reklamowe na tabletach i smartfonach będą stanowić już ponad połowę wydatków reklamujących się firm.

Jesteś jednym z blisko 2 miliardów?

Branżowy eMarketer prognozuje bardzo dokładnie, że już w przyszłym roku wartość reklamy mobile na świecie będzie wynosić 101,3 miliarda dolarów, co oznaczać będzie, że nakłady na tego typu kampanie będą stanowić 51% wszystkich wydatków reklamowych w sieci. Ktoś jeszcze ma wątpliwości, gdzie należy szukać pieniędzy?

Co więcej, reklama mobile będzie nadal bardzo dynamicznie rosnąć i w 2019 roku ma osiągnąć wartość blisko 200 miliardów dolarów. Te przewidywania mogą być trafione, bo pamiętajmy, że już teraz na całym świecie aktywnych jest blisko 2 miliardy smartfonów, co oznacza, że statystycznie co trzeci mieszkaniec naszej planety korzysta z takiego urządzenia.

Jednocześnie rośnie zakres wykorzystania telefonów w sieci – zakupy dokonywane przy użyciu smartfonów stanowią istotną gałąź w branży e-commerce, ale także w hotelarstwie i generalnie turystyce. Wniosek? Trzeba nas solidniej zaatakować reklamami dostosowanymi do urządzeń mobilnych.

Kto wyda najwięcej na reklamę mobilną?

Nie ma oczywiście żadnego zaskoczenia – najgłębiej do kieszeni sięgają amerykańcy reklamodawcy (którzy, jak już pisaliśmy na naszym blogu, generalnie inwestują w reklamę najwięcej). Gonią ich jednak zaciekle Chińczycy. Wydatki w obu tych krajach będą w przyszłym roku stanowić aż 62% wartości rynku reklamy na urządzeniach mobilnych.

W USA kwota ta zamknie się w około 40 miliardach dolarów, a w Chinach w 22 miliardach. Dalej są Wielka Brytania (to pierwszy kraj na świecie, w którym wartość rynku reklamy mobile jest większa niż na desktopie), Japonia i Niemcy. Ciekawą obserwacją jest bardzo dynamiczny rozwój rynku reklamy mobile w krajach rozwijających się, czyli Brazylii i Indonezji.

Co z Polską?

W naszym kraju w segmencie reklamy cyfrowej nadal rządzi klasyczny desktop, ale kampanie na urządzeniach mobilnych także z każdym rokiem zyskują i na wartości i na liczebności. Polska jest rynkiem, na którym notuje się jeden z najdynamiczniejszych wzrostów sprzedaży smartfonów i tabletów. Reklamodawcy muszą to wykorzystać.

Z pewnością na bardziej zaangażowane uczestnictwo w reklamie mobilnej wpłynie też ogłoszona jakiś czas temu decyzja Google o honorowaniu w wynikach wyszukiwania stron, które są przyjazne dla urządzeń przenośnych. Od 21 kwietnia – bo wtedy zacznął działać nowy algorytm wyszukiwania – zmieni się wiele, także w branży reklamy cyfrowej. Przygotowani?


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry