Ci przedsiębiorcy, którzy wciąż nie korzystają z protokołu HTTPS do zabezpieczania połączenia z ich stronami internetowymi, powinni błyskawicznie naprawić to niedopatrzenie. W połowie kwietnia Google udostępni najnowszą odsłonę swojej przeglądarki, czyli Chrome 90. Najpopularniejsze narzędzie w Polsce będzie domyślnie wyposażone w funkcję premiowania stron dbających o bezpieczeństwo użytkowników.
HTTPS to protokół, który szyfruje połączenie ze stroną internetową, tym samym przeciwdziałając przechwyceniu danych użytkownika. Choć jest on standardem od wielu lat, to nadal nie brakuje stron, które z tego nie korzystają. W większości mowa jest o stronach należących do małych firm, z których perspektywy HTTPS jest niepotrzebnym kosztem.
Warto wiedzieć
Według Google obecnie od 77 do 98 proc. użytkowników przeglądarki Chrome otwiera wyłącznie strony z protokołem HTTPS.
Kwestia bezpiecznego połączenia jest od dawna jednym z czynników rankingowych. Oznacza to, że strony, które nie korzystają z HTTPS, są gorzej pozycjonowane w wyszukiwarce Google. Wraz z upowszechnieniem najnowszej wersji przeglądarki mogą zostać całkowicie zapomniane przez użytkowników.
W przeglądarce pojawi się domyślna opcja nakazująca, aby w pierwszej kolejności nawiązywać połączenie za pomocą protokołu HTTPS. Jeśli strona go nie posiada, to połączenie zostanie nawiązane w opcji HTTP, przy czym użytkownik zostanie ostrzeżony, że połączenie nie jest bezpieczne. Można się łatwo domyślić, jak taka informacja wpłynie na wizerunek marki przedsiębiorstwa.
Póki co opcja będzie udostępniona w przeglądarce Chrome 90 na komputery oraz urządzenia mobilne z systemem Android. Google na razie nie planuje wprowadzania tej modyfikacji w przeglądarce na iOS.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.