Jakiś czas temu na naszym blogu wspominaliśmy o kampanii Google wymierzonej w tych reklamodawców, którzy bezwzględnie wykorzystywali globalny strach przed pandemią COVID-19. Panika raczej już minęła, a to sprzyja zadawaniu niewygodnych pytań oraz szerzeniu abstrakcyjnych teorii na temat źródła i przyczyn pandemii. Takich treści stale przybywa, dlatego Google już zapowiedziało, że reklamodawcy, którzy je rozpowszechniają np. na swoich stronach internetowych, będą mieć ucinane zasięgi.
Google zamierza karać reklamodawców stopniowo. Najpierw zablokuje reklamy promujące podstrony zawierające najbardziej szkodliwe informacje na temat COVID-19. Jeśli to nie poskutkuje, blokadą zostanie objęta cała strona.
Przykład:
Masz portal internetowy, który reklamujesz w Google. Jeśli w dziale „Aktualności” pojawi się jakiś fake news na temat pandemii, to Google zablokuje reklamy odsyłające do tej podstrony. Jeśli nie usuniesz tej treści, to kolejnym krokiem będzie wycięcie wszystkich reklam promujących portal.
W skrajnym przypadku Google zapowiada trwałe usunięcie danego adresu ze swojego ekosystemu reklamowego, przez co nie będzie można już nigdy uruchomić żadnej promującej go kampanii marketingowej.
Od razu podkreślmy, że Google nie będzie interpretować, czy informacje na temat COVID-19 zamieszczone np. na stronie firmowej są całkowitą bzdurą, czy może jest w nich ziarno prawdy. Gigant po prostu przyjął zasadę, że wszelkie wzmianki sprzeczne z oficjalnymi wynikami badań naukowych oraz przekazem Światowej Organizacji Zdrowia będą powodem wykluczania reklam. Nowe regulacje wchodzą w życie 18 sierpnia, a więc reklamodawcy mają jeszcze czas, by się do tego przygotować.
Przykładem treści, które znajdą się na celowniku Google, jest na przykład obarczanie winą za pandemię Bill Gatesa (to jedna z najpopularniejszych teorii spiskowych), a także twierdzenie, że koronawirus jest bronią biologiczną wyprodukowaną przez Chińczyków dla celów zdominowania całej światowej gospodarki.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.