Wciąż masz wątpliwości, czy warto reklamować się w Google? Przeczytaj i się ich pozbądź

Data wpisu: 21.10.2016
Zdjęcie główne #1169 - Wciąż masz wątpliwości, czy warto reklamować się w Google? Przeczytaj i się ich pozbądź

Google bierze wszystko – to hasło nie ma żadnego podtekstu marketingowego, jest po prostu prawdziwe. Narzędzia i strony należące do amerykańskiego potentata są zdecydowanie najpopularniejsze wśród polskich internautów. Dla reklamodawców oznacza to jedno: warto reklamować się w Google.

Google i długo, długo nic

Z badania przeprowadzonego przez Gemius wynika, że strony Google dominują w polskim Internecie. Najpopularniejsza witryna potentata, Google.com, generuje aż 96% wszystkich odwiedzin z polskich adresów IP. Oznacza to, że prawie wszyscy internauci z kraju nad Wisłą korzystają z wyszukiwarki firmy z Mountain View.

Drugą najpopularniejszą stroną w polskiej sieci jest, a jakże, również witryna należąca do Google. To Youtube.com, która generuje prawie 74% odwiedzin i ma ponad 18 milionów użytkowników.

Trzecia pozycja dla aplikacji Google Maps – jej zasięg wynosi prawie 43%, a korzysta z niej blisko 11 milionów polskich internautów.

Te dane świadczą o jednym: Polacy uwielbiają narzędzia Google, chętnie z nich korzystają, a tym samym regularnie zapoznają się z reklamami emitowanymi w kanałach firmy. Jest to wyraźna podpowiedź dla przedsiębiorców, którzy szukają dla siebie sposobu na zwiększenie zasięgu w sieci i chcą wiedzieć, gdzie warto się reklamować. Warto w Google.

Nie tylko linki sponsorowane

Niemal 100% zasięg wyszukiwarki Google nie pozostawia złudzeń: korzystanie z programu AdWords jest bardzo opłacalne, ale pod warunkiem właściwego zaplanowania i prowadzenia kampanii. Linki sponsorowane docierają do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów, z których część niekoniecznie odróżnia je od wyników organicznych. Niektórzy z premedytacją klikają w wykupiony link, ponieważ ufają Google i wierzą, że po przejściu na stronę uzyskają niezbędne dla siebie informacje.

Jednak z punktu widzenia przedsiębiorców ważny jest nie tylko ruch płatny. Warto również inwestować w pozyskiwanie klientów, którzy szukają porad, inspiracji, rozwiązań, ale ignorują linki sponsorowane. Jak do nich dotrzeć?

Sposób jest jeden: trzeba dbać o wysoką pozycję strony w wyszukiwarce. Dostarczać wartościowe treści na stronę, prowadzić blog firmowy, dobrze zoptymalizować witrynę pod kątem wymagań Google, pozyskiwać wartościowe linki (np. z portali tematycznych).

Kolosalna przewaga stron Google nad konkurencją nie jest jednostkowym wybrykiem. Witryny należące do firmy z Mountain View cieszą się zaufaniem użytkowników. Reklamowanie się w tym towarzystwie przekłada się więc na korzyści dla marek. Zwłaszcza, że nic nie wskazuje na to, aby dominacja Google w najbliższych latach się skończyła.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski