W maju miała się rozpocząć się kampania finansowana przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, której celem jest promocja szczepień przeciwko COVID-19. Treści reklamowe mają być publikowane głównie w Internecie, co wskazuje, że grupą docelową są ludzie młodzi (najwyraźniej niedostatecznie zainteresowani szczepieniami). Interesujące w tym wszystkim jest to, że politycy zamierzają wykorzystać zasięgi internetowych influencerów.
To nie pierwszy raz, kiedy Kancelaria Prezesa Rady Ministrów finansuje kampanię reklamową online. Tym razem jednak uwagę zwraca marka promowanego produktu, czyli szczepionka przeciwko COVID-19. Co ciekawe, na krótko przed startem kampanii zmieniona została ustawa Prawo farmaceutyczne, z której zniknął zapis o zakazie „kierowania do publicznej wiadomości reklamy dotyczącej produktów leczniczych”. Trudno uznać to za przypadek.
W kampanię mają zostać zaangażowane gwiazdy sportu, ale przede wszystkim youtuberzy czy blogerzy, którzy cieszą się popularnością wśród młodych ludzi. Ich zasięgi zostaną wykorzystane do zwiększenia zainteresowania szczepieniami, które wyraźnie w ostatnim czasie spadło.
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów zamierza przeznaczyć na kampanię łącznie 1,6 miliona złotych, z czego 400 tysięcy złotych zostanie wydane na produkcję filmów animowanych.
Dodajmy, że do tej pory w kampanię reklamowania szczepień przeciwko COVID-19 zaangażowano kilkoro znanych aktorów. Promocja pochłonęła już ponad 25 milionów złotych. Twarzą akcji stał się Cezary Pazura – w najnowszym spocie z jego udziałem nawiązano do kultowego filmu „Kiler” w reżyserii Juliusza Machulskiego.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.