Wizytówka to niezbędny element biznesowego wizerunku, szczególnie dla firm, które nawiązują bezpośrednie relacje ze swoimi klientami i kontrahentami. Od wyglądu i jakości wizytówki zależy to, w jaki sposób przedstawiciel przedsiębiorstwa będzie postrzegany i czy zdobędzie zaufanie drugiej strony. Z pozoru wizytówka to tylko zwykły kawałek papieru, jednak stosując metody uszlachetnień można z niego zrobić bardzo efektowny nośnik informacji - wizytówkę ekskluzywną. W tym wpisie przybliżymy Ci najpopularniejsze rodzaje uszlachetnień stosowane w drukarniach.
Foliowanie
Popularnie nazywane laminowaniem. Ta metoda polega na pokryciu wizytówki przezroczystą folią i jest zdecydowanie najchętniej wybierana przez przedsiębiorców. Folię można nałożyć jednostronnie lub dwustronnie. Możliwe jest uzyskanie efektu matowego lub błyszczącego – ta druga opcja jest bardziej popularna, ponieważ wizytówka mocniej rzuca się w oczy i jest dzięki temu efektowna. Jednak w przypadku „poważnych” branż zalecane jest mimo wszystko stosowanie matu.
Zaletą foliowania, poza poprawą wyglądu wizytówki, jest także zwiększenie jej trwałości. Właśnie z tego powodu każda drukarnia poleci klientowi wybór laminatu. Różnica cenowa w stosunku do zwykłego papieru jest minimalna, a korzyści wizerunkowe znaczne.
Lakier UV
Jest to ekskluzywny rodzaj uszlachetniania, wybierany przez przedsiębiorców bezkompromisowo dbających o swój wizerunek. Lakier UV najczęściej jest nakładany wybiórczo, czyli tylko na wybrane elementy wizytówki – zwykle logo oraz imię i nazwisko posiadacza wizytówki. Takie wykończenie jest bardzo efektowne, zwłaszcza na ciemnym tle.
Lakier, podobnie jak folia, dodatkowo chroni powierzchnię przed zbyt szybkim zniszczeniem i sprawia, że wizytówka jest użyteczna przez znacznie dłuższy czas, co ma duże znaczenie dla przedsiębiorców rzadko rozdających wizytówki.
Tłoczenie
Tłoczenie jest świetnym sposobem na to, aby wyróżnić wizytówkę spośród setek innych i tym samym zmusić obdarowaną nią osobę do uważnego przyjrzenia się temu kawałkowi papieru. Dzięki tłoczeniu sama wizytówka sprawia wrażenie trójwymiarowej, co samo w sobie jest bardzo efektowne. Najczęściej wytłacza się tylko wybrane elementy wizytówki: logo, imię i nazwisko, adres strony internetowej.
Częstym uzupełnieniem tłoczenia jest tzw. hotprint, czyli naniesienie warstwy aluminium na wytłoczony fragment wizytówki. Dzięki temu warstwa staje się błyszcząca i bardzo przyciąga wzrok oglądającego. Hotprint umożliwia zastosowanie różnych kolorów, co czasami jest wykorzystywane do tworzenia efektu hologramu.
Zamawiając druk wizytówek naprawdę warto zdecydować się na jeden z wymienionych rodzajów uszlachetnień, ponieważ diametralnie zmienia to wygląd wizytówki, oczywiście na korzyść. Dzięki temu elementy identyfikacji wizualnej marki są jeszcze lepiej wyeksponowane.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.