Data wpisu: 16.05.2022

Klient z polecenia? Samo złoto!

Parafrazując kultową kwestię z „Misia”: klient z polecenia jest mniej awanturujący się. Nie ma przedsiębiorcy, który nie lubi klientów podesłanych przez kogoś znajomego, firmę partnerską, rodzinę etc. Czasami trzeba się oczywiście nieco bardziej przyłożyć do obsługi takiego klienta, natomiast w ogólnym rozrachunku jest on mniej problematyczny niż ten „z ulicy”. Poznaj najważniejsze zalety klientów z polecenia.

Klient z polecenia nic Cię nie kosztuje

Chodzi oczywiście o to, że nie ponosisz kosztu jego pozyskania. Nie musisz wydawać pieniędzy na reklamę, którą zobaczy klient – żywą reklamą jest polecająca osoba. Koszt pozyskania klienta jest często lekceważony, a wręcz pomijany przy określaniu marży przedsiębiorcy, co stanowi duży błąd.

Pominięcie kilku etapów lejka sprzedażowego

Dzięki poleceniu kogoś, komu klient ufa lub liczy się z jego zdaniem, od razu przechodzicie do co najmniej trzeciego etapu lejka, z pominięciem zdobycia uwagi oraz zainteresowania. To oczywiście mocno skraca całą ścieżkę zakupową i zwiększa szansę na ostateczne pozyskanie klienta.

Mniejsze ryzyko męczących negocjacji cenowych

Dla wielu przedsiębiorców kluczową korzyścią z pozyskania klienta z polecenia jest to, że nie muszą wysłuchiwać często absurdalnych propozycji cenowych i irytujących próśb o rabat. Taki klient z reguły już zapoznał się z cennikiem i najwyraźniej go zaakceptował – ważniejsze od ceny jest dla niego to, że firma została mu zarekomendowana, co powinno mieć przełożenie na dobrą jakość produktu lub usługi.

Klient z polecenia łatwiej obdarzy firmę zaufaniem

To także duża wartość, zwłaszcza z punktu widzenia firmy, która nie ma jeszcze ugruntowanej pozycji na rynku, nie zbudowała silnej marki i musi walczyć o to, aby klienci w ogóle zechcieli zapoznać się z jej ofertą. Tutaj „żyrantem zaufania” jest ktoś, kto udzielił rekomendacji, pomagając tym samym firmie w przebiciu się przez zupełnie zrozumiałą nieufność klienta.

Jak pozyskać klienta z polecenia?

Okazjonalnie udaje się to wielu przedsiębiorcom – wszyscy mamy przecież znajomych, rodziny i już samo to zwiększa prawdopodobieństwo, że ktoś poleci nasze usługi. Warto jednak postarać się o to, aby klienci z polecenia napływali do firmy w sposób stały. Tutaj potrzebne są już działania systemowe.

Nasza propozycja? Postaw na marketing rekomendacji. To najlepszy sposób na pozyskiwanie nawet kilku dodatkowych klientów z polecenia w skali miesiąca. Czym jest marketing rekomendacji i jakie przynosi korzyści? Tego już dowiesz się z osobnego artykułu na naszym blogu.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry