Data wpisu: 08.05.2023

Konferencja naukowa – specjalna kategoria eventu

Konferencje naukowe kojarzą się nam głównie ze środowiskami akademickimi. Warto natomiast wiedzieć, że jak najbardziej mogą to być imprezy o charakterze komercyjnym, których celem jest promocja marki lub wielu marek. O zastosowaniu konferencji naukowych w marketingu piszemy w naszym poradniku.

Marki, którym konferencje naukowe mogą pomóc w zwiększeniu rozpoznawalności

Konferencje naukowe, z uwagi na bardzo merytoryczny charakter, nie są eventami dla każdej firmy. Na ich organizację najczęściej decydują się podmioty działające w branży medycznej, jak koncerny farmaceutyczne, prywatne placówki ochrony zdrowia, gabinety, producenci suplementów i odżywek dla sportowców etc.

Konferencja naukowa może być jednak ciekawą formą promocji także dla firm, które oferują produkty specjalistyczne, a ich grupą docelową są eksperci w danej dziedzinie – na przykład inżynierowie, mechanicy, fachowcy z zakresu IT, ochrony danych osobowych, bezpieczeństwa itd.

Najważniejsza jest warstwa merytoryczna

Aby konferencja naukowa była udana, to musi wziąć w niej udział możliwie jak najwięcej osób. W zasadzie jedynym magnesem są wystąpienia prelegentów, stąd warto postarać się o zaproszenie osób, które są autorytetami w swoich dziedzinach.

Jeśli warstwa merytoryczna konferencji naukowej będzie się zgadać, to nie powinno być problemu z zaproszeniem gości, na których obecności szczególnie nam zależy – czyli zarówno na bezpośrednich klientach, jak i przedstawicielach firm mogących zostać kontrahentami organizatora eventu.

Atrakcyjna otoczka konferencji

Konferencje naukowe są eventami wysokiej klasy, co należy podkreślić również poprzez szeroko rozumianą otoczkę. Organizacja zaczyna się od wyboru odpowiedniego miejsca – warto postawić na obiekt w centrum dużego miasta, co doda wydarzeniu prestiżu, dbając przy tym o takie kwestie, jak wystarczająca liczba miejsc parkingowych, catering oraz komfortowa przestrzeń do rozmów zakulisowych.

Nieodzownym elementem organizacji konferencji naukowej są również gadżety reklamowe i materiały marketingowe dla uczestników wydarzenia. Każda osoba biorąca udział w evencie musi wyjść z niego obdarowana różnymi drobiazgami, darmowymi próbkami oraz estetycznie przygotowanymi paczkami materiałów podejmujących tematykę wydarzenia i promujących ofertę organizatora.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry