Data wpisu: 26.04.2018

Masz firmę z branży medycznej? Wykorzystaj zaufanie do Dr Google!

Wszystkich nas bardzo irytują reklamy różnych leków, suplementów i medykamentów. Od irytacji już tylko krok do zobojętnienia, a nawet negacji. Dlatego firmy działające w szeroko pojętej branży medycznej coraz chętniej przenoszą swoje budżety do Internetu. Sieć daje o wiele większe możliwości w zakresie docierania do odbiorców, bez nachalnego reklamowania produktów i obrzydzania komuś posiłku (np. reklamą suplementu na zaparcia). Największy potencjał tkwi w tym, że coraz więcej osób „leczy się” u niejakiego Dr Google.

Kim jest Dr Google?

Chyba każdy to wie, ale dla formalności przypomnijmy, że jest to żartobliwe określenie nowego trendu, jakim jest szukanie porad medycznych w wyszukiwarce. Rośnie grupa osób, które w momencie wystąpienia jakichś objawów najpierw „konsultuje się” z Internetem, a ewentualnie dopiero później udaje się do lekarza.

Oczywiście wyszukiwarka może być cennym źródłem informacji, ale nie zastąpi fachowej konsultacji lekarskiej. Pomimo to naprawdę dużo osób poprzestaje na uzyskaniu porad za pośrednictwem np. forów internetowych. W Internecie szukamy również opinii o konkretnych lekarzach czy farmaceutykach. Ten trend przybiera na sile.

Porad szukają też rodzice chorych dzieci

Firma IQS przeprowadziła niedawno bardzo ciekawe badanie, z którego wynika, że aż 39% rodziców przyznaje się do zasięgania „opinii” Dr Google w sprawie leczenia dziecka. Dotyczy to nie tylko typowych dolegliwości, jak katar czy kaszel, ale też objawów poważnych chorób czy zdiagnozowanych schorzeń.

Rodzice najczęściej zaglądają na fora internetowe oraz czytają artykuły eksperckie i sponsorowane. Coraz więcej osób korzysta też z porad lekarskich online. Bardzo ważnym trendem jest również sprawdzanie cen leków i opinii na ich temat w wyszukiwarce.

Jak to wykorzystać?

Firmy z branży medycznej nie mogą oczywiście zbagatelizować zmieniających się postaw pacjentów. Dotarcie do grupy docelowej np. leku bez recepty czy suplementu za pośrednictwem Internetu jest stosunkowo proste i może być znacznie tańsze oraz efektywniejsze niż poprzez irytującą reklamę radiową czy telewizyjną.

Celem powinno być to, aby Dr Google sugerował pacjentom skorzystanie z porady, której autorem jest właśnie firma medyczna. Obecnie trudno sobie wyobrazić, aby np. przedsiębiorstwa farmaceutyczne czy prywatne gabinety lekarskie nie wykorzystywały siły content marketingu i nie prowadziły blogów czy nie publikowały artykułów sponsorowanych na portalach tematycznych. To absolutna podstawa.

Promowanie produktów i usług medycznych w sieci ma tę przewagę nad innymi formatami reklamy, że nie jest odbierane przez użytkowników skrajnie negatywnie. Taka reklama nie jest nachalna, a wręcz bywa pożyteczna. W końcu profesjonalny, merytoryczny artykuł na blogu może rzeczywiście dostarczyć komuś potrzebnych informacji i skłonić go np. do szybszej wizyty u lekarza. W ten sposób firma medyczna może zbudować swój odpowiedzialny wizerunek w sieci i zapracować sobie na zaufanie klientów.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry