Data wpisu: 30.07.2024

Metryki strony internetowej, które warto monitorować

Nawet najlepiej zaprojektowana strona internetowa, której nikt nie odwiedza, nie przynosi żadnych korzyści biznesowych. Stąd tak ważne jest, aby regularnie monitorować podstawowe metryki, czyli kluczowe dane informujące nas o ruchu na stronie i zachowaniu użytkowników. Na tej podstawie można np. ocenić skuteczność rozpoczętej kampanii marketingowej. Tym najważniejszym metrykom nieco bliżej przyglądamy się w naszym poradniku.

Liczba odwiedzin

Ten parametr określa, ile razy strona została odwiedzona w określonym czasie. Jest to jedna z podstawowych metryk, która pozwala ocenić ogólny poziom ruchu na stronie i jego zmianę wraz z np. prowadzonymi działaniami marketingowymi.

Liczba unikalnych użytkowników

Ta metryka pokazuje, ile różnych osób odwiedziło Twoją witrynę w danym okresie, co pomaga zrozumieć, jak wielu indywidualnych użytkowników jest zainteresowanych Twoją treścią lub ofertą. Jest to wymierny parametr pozwalający ocenić np. efektywność kampanii content marketingowej.

Średni czas spędzony na stronie

Parametr mierzący średni czas, jaki użytkownicy spędzają na konkretnej stronie internetowej. Świadczy to o poziomie zaangażowania użytkowników oraz o tym, na ile treść opublikowana na witrynie jest interesująca dla odbiorców.

Wskaźnik odrzuceń

Czyli procentowo wyrażona liczna użytkowników, którzy opuścili stronę bez żadnej interakcji, czyli bez wykonania żadnego ruchu, np. kliknięcia w link czy wypełnienia formularza kontaktowego. Jak nietrudno się domyśleć, najbardziej pożądany jest niski wskaźnik odrzuceń, ponieważ oznacza to, że użytkownicy znajdują na stronie to, czego szukają, co ma pozytywny wpływ na postrzeganie marki.

Wskaźnik konwersji

Czyli procent użytkowników, którzy wykonali na stronie określoną akcję, taką jak dokonanie zakupu, rejestracja czy pobranie pliku. Jest to kluczowa metryka do oceny skuteczności witryny pod kątem realizacji celów biznesowych.

Do monitorowanie tych metryk można wykorzystać różne narzędzia, z których najpopularniejsze jest Google Analytics. O zaimplementowanie GA zapytaj swojego webmastera lub wykonawcę strony www.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry