Na początku budowania marki cel powinien być zawsze taki sam – uświadomienie grupie docelowej, że brand w ogóle istnieje. Nie jest to wcale proste i nie wystarczy tutaj wyłącznie sfinansowanie standardowej kampanii reklamowej. Kluczowe znaczenie ma zdobycie zaufania klientów, przekonanie ich, że marka jest wiarygodna i stoi za nią jakość. Doskonale sprawdzają się tutaj wybrane narzędzia content marketingu. Sprawdź, które z nich zwiększają świadomość istnienia marki.
Wciąż nie brakuje marek, które nie rozumieją, po co im właściwie blog. Nie widzą w tym potencjału sprzedażowego, co jest prawdą – blogowanie nie służy zwiększaniu obrotów, ale wzmacnianiu marki i budowaniu jej zasięgów. Artykuły poradnikowe na blogu nie tylko dobrze się pozycjonują w Google, ale przede wszystkim pokazują czytelnikom (potencjalnym klientom) zaplecze merytoryczne marki, uwiarygadniając ją i w naturalny sposób zwiększając zaufanie na linii marka-konsument.
Nieco zapomniane narzędzie content marketingu, które wciąż może się obronić, zwłaszcza w kontekście kampanii zwiększania świadomości istnienia marki. Dysponując listą mailingową warto pomyśleć o regularnym rozsyłaniu newslettera, który będzie mieć charakter ściśle poradnikowy, nie reklamowy.
Potężne narzędzie content marketingu, które idealnie sprawdza się do budowania wiarygodności marki oraz zwiększania jej zasięgu w Internecie. E-book z poradnikową treścią może być rozdawany za darmo np. w zamian za zapisanie się do newslettera. Takie treści są bardzo poszukiwane i chętnie udostępniane.
Mamy tutaj szerokie pole do popisu, ponieważ marka może np. publikować w sieci poradniki wideo w formie alternatywy dla instrukcji obsługi. Bardzo dobrym pomysłem będą również poradniki pokazujące, jak w praktyczny sposób wykorzystać produkty marki – np. jak kreatywnie wykonać taras z oferowanej kostki brukowej.
Zasięg podcastów rośnie w bardzo szybkim tempie, coraz więcej osób słucha ich jadąc samochodem czy biegając. Podcast jest świetnym narzędziem content marketingu, o ile marka ma coś ciekawego i mądrego do powiedzenia. To również bardzo dobry sposób na budowanie marki osobistej właściciela brandu.
Takie wywiady budzą zaufanie oraz pomagają w budowaniu marki eksperta, który reprezentuje np. konkretną firmę (to przekłada się również na jej rozpoznawalność). Ważne, aby wywiad nie miał charakteru stricte sprzedażowego – nazwa marki może pojawić się np. tylko we wprowadzeniu czy w stopce prezentującej postać eksperta.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.