Nie masz HTTPS? Od października zaczniesz tracić klientów!

Data wpisu: 21.08.2017
Zdjęcie główne #1323 - Nie masz HTTPS? Od października zaczniesz tracić klientów!

Żeby nie było, że nie ostrzegaliśmy. W maju na naszym blogu opublikowaliśmy artykuł na temat zapowiadanej zmiany polityki bezpieczeństwa Google. Gigant poinformował wtedy, że najnowsza wersja przeglądarki Chrome (ma dominującą pozycję na polskim rynku) będzie wyświetlać komunikat o potencjalnie niebezpiecznych stronach internetowych, które nie posiadają szyfrowanego protokołu HTTPS. Teraz znamy już szczegóły. Jeśli Twoja witryna korzysta z przestarzałego protokołu HTTP, to od października możesz się spodziewać znacznego spadku liczby zapytań ofertowych.

Jak to będzie wyglądać w praktyce?

Praktycznie każda nowoczesna strona wizerunkowa (firmowa) posiada dziś formularz kontaktowy – jest to narzędzie, z którego chętnie korzystają klienci proszący o ofertę. Od października przeglądarka Chrome 62 będzie wysyłać ostrzeżenie o tym, że wprowadzenie jakichkolwiek danych do formularza jest potencjalnie niebezpieczne. Oczywiście dotyczy to wyłącznie stron bez zaimplementowanego protokołu HTTPS.

To kolejny krok w kierunku walki o zwiększenie bezpieczeństwa w sieci. W dobie tak rozwiniętej cyberprzestępczości nie można bagatelizować żadnych zagrożeń. Każdy użytkownik, który podaje swoje dane na niezabezpieczonej stronie (również w sklepie internetowym), musi się liczyć z tym, że mogą one zostać przechwycone przez przestępców i wykorzystane np. do wyłudzenia kredytu czy szkalowania wizerunku.

Warto wiedzieć

Ostrzeżenie będzie wyświetlane także na wszystkich stronach w trybie incognito.

To dopiero początek

Google nie ukrywa, że obostrzeń będzie przybywać. Przedsiębiorcy, którzy nie dbają o bezpieczeństwo użytkowników swoich stron, docelowo mogą się spodziewać bardzo poważnych problemów w wyszukiwarce, włącznie z drastycznym obniżeniem pozycji witryny w rankingu. Już teraz fakt posiadania przez stronę protokołu HTTPS jest jednym z kluczowych czynników branych pod uwagę przy określaniu pozycji witryny w Google.

Gigant z Mountain View zapowiedział, że dąży do tego, aby każda strona, która nie szyfruje połączenia, była oznaczona jako niebezpieczna. Nietrudno się domyślić, że żaden użytkownik o zdrowych zmysłach nie będzie chciał wejść na taką witrynę. A to oznacza brak klientów i zrujnowanie całej strategii marketingowej.

Nie czekaj – już teraz zainwestuj w HTTPS

Do października zostało już mało czasu. Jeśli Twoja strona nie korzysta z protokołu HTTPS, czyli nie została zabezpieczona certyfikatem SSL (rozpoznasz to po braku symbolu zielonej kłódki w pasku przeglądarki), to jak najszybciej napraw ten błąd. Skontaktuj się z nami – przeprowadzimy implementację protokołu w oparciu o sprawdzony certyfikat.

Posiadamy rozwiązania dopasowane do potrzeb każdego przedsiębiorcy – ceny certyfikatów zaczynają się już od 99 złotych netto za rok. To niewielka inwestycja w profesjonalny wizerunek Twojej firmy oraz brak problemów z Google.

Autor wpisu: Soluma

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.