Blog to potężne narzędzie promocji firmy, szczególnie w dzisiejszych czasach, gdy użytkownicy Internetu cierpią na zbiorową alergię na klasyczne formaty reklamowe. Prowadzenie bloga umożliwia przedsiębiorstwu dokładne zaprezentowanie oferty, ale przede wszystkim udowodnienie swoich kompetencji branżowych. Blogować chcą więc wszyscy, ale to nie zawsze jest takie proste. Jeśli Twoja firma ma już blog, którego nikt nie czyta, prawdopodobnie popełniasz tych 5 błędów.
- Tworzysz teksty nieatrakcyjne dla czytelników – budowa zaworu kulowego 1/2 cala interesuje bardzo wąską grupę osób i podejmując tego typu tematy na blogu hydraulicznym strzelasz sobie w stopę. Musisz pisać o tym, co może potencjalnie interesować Twoich klientów, a więc w większości osoby nieznające się na danej tematyce, a przynajmniej niebędące w niej ekspertami. Pisz luźno, merytorycznie, ale uważaj na branżową nomenklaturę i techniczny język, który zwyczajnie może nudzić Twoich czytelników.
- Kiepskie tytuły – tytuł i zdjęcie to dwa kluczowe elementy przyciągające czytelników. Żyjemy w kulturze skanowania tekstu, czyli wyłapywania z niego tego, co wydaje nam się interesujące. Jeśli czytelnicy nie znajdą niczego takiego w ciągu kilku sekund, szybko opuszczą blog. Dlatego twórz możliwie najbardziej atrakcyjne tytuły i nagłówki. Świetnie sprawdzają się klasyczne wyliczanki, czyli „5 sposobów na...”.
- Fatalny styl – nie każdy urodził się pisarzem, redaktorem czy copywriterem. Do tworzenia atrakcyjnych tekstów na blog dla ludzi trzeba mieć odrobinę talentu. Jeśli go nie masz, to posyp głowę popiołem i zajmij się tym, na czym znasz się najlepiej, a prowadzenie bloga firmowego powierz specjalistom. Uwierz, to się opłaci.
- Złe formatowanie – wracamy do wspomnianej już kultury skanowania tekstu. Wyobraź sobie, że masz w ręku smartfona i ktoś karze Ci przeczytać 2 strony A4 zapisane gęstą czcionką, bez żadnych akapitów, nagłówków, odstępów i w dodatku z błędami ortograficznymi i interpunkcyjnymi. Mordęga, prawda? Formatowanie jest niezwykle ważne w przypadku treści publikowanych w Internecie, a już szczególnie na blogu, który z założenia ma być atrakcyjny dla czytelników.
- Niezoptymalizowana strona/treść – możesz mieć ogromną wiedzę i dzielić się nią w ciekawy sposób, ale najpierw ktoś musi się o tym dowiedzieć. Dlatego blog firmowy, podobnie jak każda inna strona, powinien zostać zoptymalizowany pod kątem SEO. Tak samo jest z artykułami. Nie pisz ich oczywiście „pod słowa kluczowe”, ale staraj się je wplatać w treść i pisać o tym, co interesuje czytelników – w ustaleniu tego pomogą Ci statystyki wyszukiwania od Google.
Nie możemy napisać, że znamy problem z doświadczenia, ponieważ nasz blog – również dzięki Tobie – cieszy się dużym zainteresowaniem i za to wielkie dzięki. Jest tak jednak dlatego, że sami stosujemy się do wymienionych zasad i wdrażamy je tworząc i prowadząc blogi naszych klientów. Innej drogi po prostu nie ma.
Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive