Data wpisu: 06.02.2017

Opis meta description – dlaczego jest taki ważny? Jak go napisać?

Co decyduje o tym, że użytkownik wyszukiwarki Google odwiedzi właśnie Twoją stronę? Oczywiście, ważna jest pozycja linku i atrakcyjny nagłówek. Jednak to powoli przestaje wystarczać. Internauci już na poziomie wyszukiwarki lubią wiedzieć, co znajdą pod konkretnym adresem. Zawartość strony częściowo zdradza opis meta description. Jego stworzeniu trzeba poświęcić dużo uwagi. Jak go napisać? Przeczytaj nasz poradnik.

Czym właściwie jest opis meta description?

Opis meta description jest jedynym, oprócz tytułu, elementem strony internetowej, który wyświetla się bezpośrednio w wyszukiwarce. To on ma zachęcić użytkownika do odwiedzenia witryny i częściowo zdradzić mu zawartość strony. Opis spełnia także bardzo ważną rolę z punktu widzenia SEO – jest bowiem czynnikiem decydującym o tym, jaką pozycję w SERP-ach uzyska strona.

Aby zrozumieć znaczenie opisu meta, wystarczy na chwilę wczuć się w rolę internauty, który jest zainteresowany daną branżą. Załóżmy, że szuka wiertarki udarowej. Po wpisaniu takiej frazy wyświetlą mu się wyniki odsyłające zarówno do sklepów sprzedających wiertarki, jak i blogów czy portali testujących konkretne modele. Aby nie tracić czasu użytkownik przeczyta opis meta znajdujący się pod tytułem i będzie już wiedzieć, że pod danym linkiem znajduje się sklep oferujący interesujący go sprzęt. To znacznie ułatwia nawigację.

Właśnie dlatego opis meta description powinien zostać napisany przez człowieka, czyli osobę odpowiedzialną za pozycjonowanie strony w wyszukiwarce lub po prostu jej właściciela. Ten napisany tekst (do 155 znaków) ma być interesujący, zachęcający i zrozumiały.

Pamiętaj

Jeśli opis meta nie zostanie napisany przez administratora, zrobi to za niego Google, ale roboty nie będą się oczywiście wysilać – po prostu skopiują fragment tekstu opisującego dane zagadnienie. Ten fragment będzie wyrwany z kontekstu, a więc często pozbawiony sensu i mało atrakcyjny.

Jak napisać dobry opis?

Dobry opis meta description powinien być przede wszystkim zachęcający, a więc mieć wartość marketingową. To po prostu krótka reklama tekstowa, dlatego należy trzymać się zasad, które obowiązują także przy tworzeniu reklam AdWords.

Oto najważniejsze wyznaczniki dobrego opisu meta description:

  • Wartość opisowa – tworząc opis meta należy pamiętać o potrzebie użytkownika, który chce wiedzieć, co znajduje się pod danym linkiem.
  • Unikalność – opis nie może być po prostu skopiowanym fragmentem jakiegoś większego tekstu. Należy zawrzeć w nim coś, co jest potencjalnie najbardziej atrakcyjne dla czytającego. Coś unikalnego, ciekawego, może kontrowersyjnego.
  • Nie streszczaj tekstu! - dobry opis można porównać do spódniczki mini. Pokazuje wiele, ale nie zdradza najcenniejszego. Działa na wyobraźnię.
  • Słowa kluczowe – w opisie warto umieścić jakieś słowo kluczowe związane z podejmowanym tematem, bo to zwiększy wartość i atrakcyjność linku (wyszukiwarka pogrubi frazę kluczową wpisaną przez użytkownika).

Pamiętaj również, że Google wyświetli jedynie do 155 znaków opisu meta description, dlatego koniecznie trzeba się zmieścić w tym limicie. W przeciwnym razie opis zostanie ucięty i znacznie straci na atrakcyjności.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry