Co decyduje o tym, że użytkownik wyszukiwarki Google odwiedzi właśnie Twoją stronę? Oczywiście, ważna jest pozycja linku i atrakcyjny nagłówek. Jednak to powoli przestaje wystarczać. Internauci już na poziomie wyszukiwarki lubią wiedzieć, co znajdą pod konkretnym adresem. Zawartość strony częściowo zdradza opis meta description. Jego stworzeniu trzeba poświęcić dużo uwagi. Jak go napisać? Przeczytaj nasz poradnik.
Opis meta description jest jedynym, oprócz tytułu, elementem strony internetowej, który wyświetla się bezpośrednio w wyszukiwarce. To on ma zachęcić użytkownika do odwiedzenia witryny i częściowo zdradzić mu zawartość strony. Opis spełnia także bardzo ważną rolę z punktu widzenia SEO – jest bowiem czynnikiem decydującym o tym, jaką pozycję w SERP-ach uzyska strona.
Aby zrozumieć znaczenie opisu meta, wystarczy na chwilę wczuć się w rolę internauty, który jest zainteresowany daną branżą. Załóżmy, że szuka wiertarki udarowej. Po wpisaniu takiej frazy wyświetlą mu się wyniki odsyłające zarówno do sklepów sprzedających wiertarki, jak i blogów czy portali testujących konkretne modele. Aby nie tracić czasu użytkownik przeczyta opis meta znajdujący się pod tytułem i będzie już wiedzieć, że pod danym linkiem znajduje się sklep oferujący interesujący go sprzęt. To znacznie ułatwia nawigację.
Właśnie dlatego opis meta description powinien zostać napisany przez człowieka, czyli osobę odpowiedzialną za pozycjonowanie strony w wyszukiwarce lub po prostu jej właściciela. Ten napisany tekst (do 155 znaków) ma być interesujący, zachęcający i zrozumiały.
Pamiętaj
Jeśli opis meta nie zostanie napisany przez administratora, zrobi to za niego Google, ale roboty nie będą się oczywiście wysilać – po prostu skopiują fragment tekstu opisującego dane zagadnienie. Ten fragment będzie wyrwany z kontekstu, a więc często pozbawiony sensu i mało atrakcyjny.
Dobry opis meta description powinien być przede wszystkim zachęcający, a więc mieć wartość marketingową. To po prostu krótka reklama tekstowa, dlatego należy trzymać się zasad, które obowiązują także przy tworzeniu reklam AdWords.
Oto najważniejsze wyznaczniki dobrego opisu meta description:
Pamiętaj również, że Google wyświetli jedynie do 155 znaków opisu meta description, dlatego koniecznie trzeba się zmieścić w tym limicie. W przeciwnym razie opis zostanie ucięty i znacznie straci na atrakcyjności.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.